Posjet Srednje škole Petrinje
Autor: Krasnodor Mikša, 11. 4. 2013.
Srednju školu Bedekovčina, Poljoprivredno učilište, posjetili su učenici i nastavnici Srednje škole Petrinja kako bi se upoznali s radom Učilišta i novog poljoprivrednog laboratorija.
Petrinjska škola provodi projekt „Modernizacija školskih kurikuluma u strukovnim školama u skladu s promjenjivim potrebama tržišta rada/gospodarstva“ i u Bedekovčinu su došli upoznati s radom naših nastavnika na sličnom projektu vezanom uz pedološki laboratorij.
Donosimo njihova razmišljanja i impresije sa ''studijskog putovanja'' u Bedekovčinu.
''Važno je napomenuti da provedba projekata, uključujući i naš, ne bi bila moguća bez dobre organizacije i pripreme, kao ni bez kolegijalne i konstruktivne pomoći dobronamjernika. Jedan od njih je i tim Srednje škole Bedekovčina koji je vrlo sličan projekt proveo u prethodnom natječajnom ciklusu (IV. Komponente IPA-e). Voditeljica projekta, profesorica Mirjana Hudi Vlahek, još je prije dvije godine bila naš prvi izvor dragocjenih informacija o načinu apliciranja, kao i provedbi samog projekta, a ostala je to do danas, zajedno sa svojim kolegama. Najljepša potvrda toga je i današnji posjet učenika i nastavnika naše i Tehničke škole Sisak.
Jutros nas je ispratilo tmurno i kišno petrinjsko nebo i kad smo već mislili da će takav biti i ostatak dana, iza prvih zagorskih brega počelo je provirivati sunce. Napokon, pomislili smo, proljeće nas ipak nije mimoišlo. Zeleni bregi dočekali su nas posuti jaglacima, a naši domaćini pripremili su sadržajan i zanimljiv plan posjeta njihovoj školi.
Nakon uvodnog pozdrava gospođe zamjenice ravnatelja Tajane Sedak Benčić, uputili smo se prema zgradi škole u kojoj se održava nastava poljoprivrednih programa. Razgledali smo pedološki laboratorij u kome su nam učenici drugog razreda demonstrirali određivanje reakcije tla pomoću pH metra, dok nas je kolegica, magistra mol. biologije Lidija Požgaj, upoznala s načinom rada i mogućnostima Kjeltec uređaja za određivanje količine ukupnog dušika u tlu, te organizacijom rada u laboratoriju.
Sljedeća stanica našeg posjeta bio je poligon Škole na kome se nalazi plastenik s hidroponskom proizvodnjom rajčice te klasičnim uzgojem povrtnih i cvjetnih presadnica. Zavirili smo i u obližnji objekat u kome učenici građevinskog programa obavljaju praksu. Do njega je smješten suvremeni, „školski“ podignut nasad jabuka i vinove loze. Čuva ga jedna žabica gatalinka koja nam je obećala ugodan nastavak dana ako je pustimo. I jesmo, a ona je obećanje održala! Slijedio je, dakle, ukusan ručak u menzi đačkog doma Škole za nas goste. Kao iskusni gastronomadi, obzirom na dosad provedena projektna studijska putovanja i pripadajuće im konzumirane objede, najboljim desertom proglašavamo bučnicu iz Bedekovčine i zahvaljujemo kuharicama! Našao se i jedan paket iste „za po putu“. Neprocjenjivo!
S ovih par redaka htjeli smo opisati naš doživljaj ugodno provedenog dana, formalnog naziva „studijsko putovanje“, koji će, prema komentarima naših učenika pri povratku u Petrinju, ostati u trajno lijepom sjećanju i srdačno zahvaliti našim domaćinima na toploj dobrodošlici!
Pozdrav iz Petrinje!''