preskoči na sadržaj

Srednja škola Bedekovčina

 > Projekti  > Erasmus+  > way Wto go
WAY TO GO - paths of life

Projekt „Way to Go-paths of life” mozaik je različitih okruženja za učenje, s fokusom na tri vrlo važna aspekta – na životne staze povijesti, kulture i prirode, dalje analizirane kroz dostignuća u umjetnosti, glazbi, kroz tradiciju, kuhinju, sport, zdravi život… Svi ovi elementi stvaraju Stablo života svake pojedine osobe koje raste iz korijenja čvrsto utemeljenog u povijesnoj pozadini obitelji, rodnog grada i domovine. Jake veze s kulturom i prirodom zavičaja čine stablo još jačim i plodnijim.

Aktivnostima projekta stvorit će se atmosfera poticajna za cjeloživotno učenje i „učenje kako učiti“, čak i nesvjesno, preko izvora s kojima smo čitav život u neprestanom dodiru. U 21. stoljeću definicija pismenosti potpuno se mijenja: nije dovoljno znati čitati, važno je naučiti kako učiti. Učenici će biti uključeni u  neformalno učenje kao aktivni sudionici. „Hodat će“ sa svojim vršnjacima, stvarno i metaforički, dijeliti razmišljanja, surađivati u kontekstu socijalne i kulturne raznolikosti.

Kreirat će se projektna web stranica, logo, blog i galerija slika, provesti natjecanje u izradi postera. Pomoću suvremenih računalnih tehnologija učenici – sudionici će:

  • označiti stazu od kuće do škole QR-kodovima s više informacija (o povijesnim činjenicama, s fotografijama, videom…)
  • proći raznim putevima u prirodi i skupiti fotografije, zvučne i video zapise, uzorke… i načiniti prezentacije
  • načiniti razne igre povezane s glazbom, plesom, hranom, prirodnim ljepotama i umjetnošću zemlje
  • uključiti se u pripremanje tradicionalnih jela drugih zemalja
  • izraditi postere o 10 preporuka za zdrav doručak, kombinirajući tradicije partnerskih zemalja
  • načiniti interaktivne karte zemalja s informacijama o umjetnosti, obrtima, glazbi, sportu, hrani… različitih dijelova neke zemlje
  • naučiti izrađivati proizvode koje će moći prodati s dobrotvornim ciljem
  • proći neke popularne i važne povijesne staze pojedinih zemalja
  • načiniti dnevnike putovanja nakon svake mobilnosti
  • sudjelovati u završnoj izložbi postignuća projekta
  • podijeliti rezultate projekta sa širom zajednicom.

Devet je partnerskih škola: dvije iz Finske a ostale iz Slovačke, Hrvatske, Italije, Španjolske, Turske, Grčke i Islanda. Dvije su strukovne škole, ostale su opće srednje škole. Neke su već ranije uspješno provodile EU projekte, tri škole uključuju se prvi put. Putem multikulturalnog dijaloga sudionici će osvijestiti i učvrstiti pripadnost široj, EU zajednici, njegujući vrijednosti građanskog društva i međukulturalne solidarnosti, boreći se protiv ksenofobije, rasizma i socijalne isključivosti. Upoznat će različite običaje, tradiciju, drukčiji mentalitet i način života. Naučit će cijeniti ne samo svoj kulturni identitet, već i ostale kulture. Bolje razumijevanje različitosti priprema je za suočavanje s izazovima globaliziranog svijeta današnjice.

I učenici i nastavnici će učvrstiti znanje stranog jezika i usavršiti svoje računalne kompetencije. Korištenje računalnih tehnologija nastavnici će integrirati u svakodnevnu nastavu i učiniti je zanimljivom, povisiti motivaciju učenika i izboriti se protiv profesionalne stagnacije.

    

        


 


Vijesti

''WAY TO GO - paths of life'' u Finskoj (galerija)

Autor: Krasnodor Mikša, 25. 2. 2016.

 

 

U sklopu Erasmus+ projekta školskog partnerstva „WAY TO GO - paths of life“ na projektnom sastanku u finskom gradu Salo od 7. do 13. veljače 2016. sujelovali su učenici Manuela Pavalić, 4. Ga, Valentina Jagić, 3. Ga, Viktor Berc, 3. Ga i Patrik Turk, 2. Ga, u pratnji dvije nastavnice, Sanje Markuš i Maje Novosel.

Srdačno dočekani u školskoj sportskoj dvorani, ostali smo zatečeni najsuvremenije opremljenom školom, ugodnom za boravak i rad, s posebnom dodatnom brigom i individualnim radom zaduženih nastavnika i vršnjačkom potporom za svakog učenika kojem je to potrebno. U hodnicima škole učenici igraju stolni nogomet, biljar, stolni tenis, brinu o ribama u akvariju i o dva školska psa koji slobodno prisustvuju nastavi. Učenici marljivo rade, po želji izlaze iz učionice, nema prisile nastavnika niti nereda na hodnicima, svi su izuzetno pristojni a školska oprema potpuno očuvana… Neizmjerno mnogo edukativnih postera, izloženih učeničkih radova, opremljeni praktikumi svih prirodoslovnih predmeta i jezika s najsuvremenijom računalnom opremom, kao i odgojnih predmeta (kompletne kuhinje i gospodarski prostori za pranje rublja, glačanje, šivanje… za nastavu domaćinstva – učenici je rado biraju iako je u nekim razredima tek izborni predmet, stotinjak glazbenih instrumenata za nastavu glazbenog, školske radionice za rad s metalima i drvom…). Prehrana je u školskoj kuhinji izuzetno zdrava i obavezna je i uz ručak čaša mlijeka! U školi (a također i kod kuće) učenici su bosi, samo u čarapama. Mokra odjeća i obuća skida se i ostavlja bez straha od otuđivanja u centralnoj garderobi na ulazu u školu. Školska sportska dvorana po potrebi se u trenu pretvara u disko klub s profesionalnim ozvučenjem i rasvjetom…

Narednih dana naši su učenici kroz druženje s vršnjacima upoznavali način života u Finskoj: sudjelovali na nastavi, vježbali zajedno, odigrali košarkaške utakmice, klizali se u velikoj ledenoj dvorani, mogli su koristiti saunu u obiteljskim kućama ili javnu saunu na obali mora, navijali na prvenstvenoj hokejaškoj utakmici… Šteta, snijeg je počeo padati tek pretposljednji dan, pa nismo iskusili pravu finsku zimu. Jedino smo vidjeli kako se bagerima uklanja nagomilani led s pješačkih staza uz rijeku.

U prometu svi su vozači obazrivi prema pješacima, nitko ne žuri, obavezno je vezanje pojasevima na svim sjedalima u autobusu. Nema raskošnih kuća niti bijesnih automobila. Svi su odjeveni skromno. Jednostavne su i ozbiljne i crkvene građevine. I mladi i stariji govore engleski. Svi su sa svojim obiteljima putovali Europom. Priroda je prekrasna: blagi brežuljci izmjenjuju se s jezerima i morskim zaljevima, posvuda pašnjaci i šume isključivo jela i breza.

Posjetili smo zajedno s domaćinima glavni grad Helsinki i staru prijestolnicu iz vremena švedske dominacije, Turku, na švedskoj granici. Slušali o arhitekturi secesije i modernoj arhitekturi i Alvara Aalta (posjetili njegov znameniti Sanatorij u Paimiju), divili se predmetima glasovitog finskog dizajna.

Nastavnici su slušali predavanja o finskom obrazovnom sustavu, informatizaciji škole, o radu Vijeća učenika i Vršnjačke potpore, o dodatnom radu s učenicima s posebnim potrebama. Posjetili strukovnu školu koja obrazuje ugostitelje – kuhare i konobare, automehaničare i autolakirere, frizerke i dekoratere (svi u sklopu praktične nastave u izvrsno opremljenim školskim radionicama, restoranu i salonima primaju narudžbe, vrše usluge i naplaćuju svoj rad vanjskim korisnicima). Sudjelovali na kreativnim radionicama i uređivali web stranicu Projekta, dogovorili daljnje aktivnosti i termine narednih projektnih sastanaka u Grčkoj i na Islandu. Nakon toga još predstoji Italija, Slovačka, Turska i Španjolska!

Galerija.

Sanja Markuš, voditeljica projekta

                                                       




CMS za škole logo
Srednja škola Bedekovčina / Gajeva 1, HR-49221 Bedekovčina / ss-bedekovcina.skole.hr / ured@ss-bedekovcina.skole.hr
preskoči na navigaciju