preskoči na sadržaj

Srednja škola Bedekovčina

 > Projekti  > Erasmus+  > way Wto go
WAY TO GO - paths of life

Projekt „Way to Go-paths of life” mozaik je različitih okruženja za učenje, s fokusom na tri vrlo važna aspekta – na životne staze povijesti, kulture i prirode, dalje analizirane kroz dostignuća u umjetnosti, glazbi, kroz tradiciju, kuhinju, sport, zdravi život… Svi ovi elementi stvaraju Stablo života svake pojedine osobe koje raste iz korijenja čvrsto utemeljenog u povijesnoj pozadini obitelji, rodnog grada i domovine. Jake veze s kulturom i prirodom zavičaja čine stablo još jačim i plodnijim.

Aktivnostima projekta stvorit će se atmosfera poticajna za cjeloživotno učenje i „učenje kako učiti“, čak i nesvjesno, preko izvora s kojima smo čitav život u neprestanom dodiru. U 21. stoljeću definicija pismenosti potpuno se mijenja: nije dovoljno znati čitati, važno je naučiti kako učiti. Učenici će biti uključeni u  neformalno učenje kao aktivni sudionici. „Hodat će“ sa svojim vršnjacima, stvarno i metaforički, dijeliti razmišljanja, surađivati u kontekstu socijalne i kulturne raznolikosti.

Kreirat će se projektna web stranica, logo, blog i galerija slika, provesti natjecanje u izradi postera. Pomoću suvremenih računalnih tehnologija učenici – sudionici će:

  • označiti stazu od kuće do škole QR-kodovima s više informacija (o povijesnim činjenicama, s fotografijama, videom…)
  • proći raznim putevima u prirodi i skupiti fotografije, zvučne i video zapise, uzorke… i načiniti prezentacije
  • načiniti razne igre povezane s glazbom, plesom, hranom, prirodnim ljepotama i umjetnošću zemlje
  • uključiti se u pripremanje tradicionalnih jela drugih zemalja
  • izraditi postere o 10 preporuka za zdrav doručak, kombinirajući tradicije partnerskih zemalja
  • načiniti interaktivne karte zemalja s informacijama o umjetnosti, obrtima, glazbi, sportu, hrani… različitih dijelova neke zemlje
  • naučiti izrađivati proizvode koje će moći prodati s dobrotvornim ciljem
  • proći neke popularne i važne povijesne staze pojedinih zemalja
  • načiniti dnevnike putovanja nakon svake mobilnosti
  • sudjelovati u završnoj izložbi postignuća projekta
  • podijeliti rezultate projekta sa širom zajednicom.

Devet je partnerskih škola: dvije iz Finske a ostale iz Slovačke, Hrvatske, Italije, Španjolske, Turske, Grčke i Islanda. Dvije su strukovne škole, ostale su opće srednje škole. Neke su već ranije uspješno provodile EU projekte, tri škole uključuju se prvi put. Putem multikulturalnog dijaloga sudionici će osvijestiti i učvrstiti pripadnost široj, EU zajednici, njegujući vrijednosti građanskog društva i međukulturalne solidarnosti, boreći se protiv ksenofobije, rasizma i socijalne isključivosti. Upoznat će različite običaje, tradiciju, drukčiji mentalitet i način života. Naučit će cijeniti ne samo svoj kulturni identitet, već i ostale kulture. Bolje razumijevanje različitosti priprema je za suočavanje s izazovima globaliziranog svijeta današnjice.

I učenici i nastavnici će učvrstiti znanje stranog jezika i usavršiti svoje računalne kompetencije. Korištenje računalnih tehnologija nastavnici će integrirati u svakodnevnu nastavu i učiniti je zanimljivom, povisiti motivaciju učenika i izboriti se protiv profesionalne stagnacije.

    

        


 


Vijesti

Dnevnik iz Finske - Manuela Pavalić

Autor: Krasnodor Mikša, 14. 4. 2016.

 

 

Dnevnik Manuele Pavalić iz Finske u kojoj je boravila u sklopu projekta ''WAY TO GO - paths of life''.

FINSKA (07. 02. 2016.)
DAN (nedjelja, 07. 02. 2016.)

Iz Hrvatske smo krenuli u 06:00 sati i u Finsku stigli oko 12:00 sati. Putovanje avionom mi se jako svidjelo, bilo mi je prvi puta i uživala sam. Taj dan jedino što mi se nije svidjelo bilo je čekanje u Helsinkiju na aerodromu do 19:30 na ostale učenike iz drugih zemalja. No i to smo zaboravili kad smo stigli u Salo u Moisio školu gdje su nas dočekali naši domaćini i hrpa tradicionalne finske hrane. Neka od te hrane mi se svidjela no neka baš i ne.

DAN (ponedjeljak, 08. 02. 2016.)

Ujutro smo u Moisio školi u Salu imali predstavljanje svih osam zemalja, te prezentacije i filmove o svakoj od škola sudionica projekta. Zatim smo razgledali školu koja je zaista velika i predivna, ima toliko razreda za sve predmete i toliko tehnike i mjesta za odmor između satova. Nakon toga smo imali ručak u školskoj kantini koji kod njih traje pola sata. Nakon ručka na radionicama smo napravili male reflektorčiće koji se stave oko vrata navečer kada se ide pješke prometnicom, te bedževe s našim imenima. Zatim smo posjetili Steissi u Salu gdje smo igrali biljar, stolni hockey, svirali bubnjeve, video igre, plesali i slično i dobro se zabavili. U galeriji pokraj Steissia vidjeli smo mnogo fotografija, neke od njih su predivne ali neke su od njih zaista su šokantne.

DAN (utorak, 09. 02. 2016.)

U utorak otišli smo u drugu školu, školu Perniö, ondje smo ponovno imali predstavljanja i razgledavanje škole. Škola je veća od Moisio škole jer je spojena osnovna i srednja škola. Nakon ručka u školi otišli smo u veliku dvoranu,  pošto nas vrijeme nije poslužilo kako bismo imali zimske sportove vani. Naučili smo boksati, igrali smo nešto kao rukomet (umjesto gola moramo imati loptu u rukama i njome dodirnuti zid i ne smije nam lopta ispasti), zatim smo igrali hockey s plastičnim palicama i lopticama, te igru preživljavanja, nešto slično graničaru samo s preprekama.

DAN (srijeda, 10. 02. 2016.)

U srijedu ujutro smo u Salu išli na klizanje i zaista se zabavili. Nakon klizanja otišli smo u u školu na ručak te nakon ručka u Turku. U Turku smo prvo pogledali jednu veliku crkvu, predivnu crkvu s ogromnim orguljama i bendom za zbor, te malom maketom brodića koji visi sa stropa. Crkva ima i nešto kao mali muzej s maketom crkve i tlocrtima, te nekim drvenim kipićima Isusa, odjećom svećenika, zlatnim i srebrnim crkvenim posuđem. Nakon razgledavanja crkve imali smo slobodno vrijeme za ručak, kupovinu i slično a zatim smo otišli na hockey utakmicu. Mnogi od nas bili su po prvi puta i svima nam se jako svidjela iako je pomalo nasilna. No, svi smo navijali i uživali u utakmici. Pobijedili su naravno domaćini za koje smo i mi navijali.

DAN (četvrtak, 11. 02. 2016.)

U četvrtak smo bili u Helsinkiju.  Prvo smo razgledali dio grada iz autobusa te smo imali slobodno za ručak. Nakon ručka otišli smo na igru Megazone, igra je nešto slično Paint-ballu samo što se igra u zatvorenom, u mraku, s pištoljima s laserom. Nakon igre ponovno smo imali slobodno te smo se vratili kućama.

 DAN (petak, 12. 02. 2016.)

U petak smo imali nastavu s našim domaćinima. Vidjeli smo kako škola funkcionira kod njih, kakav je režim i kako se odnose jedni prema drugima. Nastava mi se jako svidjela, posebno sat glazbenog na kojem su svi imali svoju ulogu u „bendu“, te su svi imali svoj instrument i svatko je pjevao i svirao te su nešto i odglumili. Nakon škole vratili smo se kućama i spremali za disco. U discu je bilo odlično, svi smo se zajedno zabavljali, zezali, plesali i pjevali. Šteta jedino što nije malo dulje trajao.

DAN (subota, 13. 02. 2016.)

U subotu smo se svi rastali u školi Moisio, što nam je teško palo, te smo svi otišli autobusom na aerodrom u Helsinki i svatko svojim avionom kućama.

Finska mi se kao zemlja zaista svidjela, od škole do krajolika, ljudi, mentaliteta, kako sve funkcionira, točnosti, zaista sve i zaista je posebna i predivna zemlja. Drago mi je što nas je zadnja dva dana iznenadio snijeg pa smo vidjeli ljepotu Finske u zimskim danima. Stekli smo mnogo prijatelja iz Finske, Grčke, Španjolske, Italije, Slovačke i Islanda. Naučili još više engleski, naučili smo se snaći malo u nekoj drugoj zemlji i slično. Iskustvo je bilo predivno i voljela bih kada bih ga mogla ponoviti.

 

Manuela Pavalić, 4. Ga

Srednja škola Bedekovčina

 

FINLAND (07. 02. 2016.)

DAY 1  (7th February 2016.)

We started our trip from Croatia at 6 am and landed in Finland around 12 pm. Travelling by plane was very great experience and I enjoyed very much. Only thing I did not like was waiting till half past 7 pm for the other students to arrive, but I forgot about waiting when we get to the Salo in Moisio school. There was a lot of traditional Finnish food our hosts prepared for us. The food was tasty. Some was good and the other not so.

DAY 2  (8ht February 2016. )

Early in the morning at the Moisio school in Salo we had presentations of all the schools in the project. There were presentations and movies of each school. After that we went in sightseeing of the school building. The school is fascinating. Lot of classroms good equipmened. Then we had lunch in the school cafeteria wich lasts for half an hour. After we filled our bellies we had workshops where we made spotlight wich you put over your neck in the evening when going home from school. Also, we made badges with our names. After workshop we visited Steissi in Salo where we played pool, ice hochey, played drums, video games, danced and had a lot of fun. We were not only having fun, but visited Museum of art too, and there saw many pictures. Some of them impresed me and some shocked.

DAY 3 (9th February 2016.)

The day started by visiting another school from the project wich is located in Perniö. There we again had introduction of our schools. The school in Perniö is bigger than the school in Moisio because there are two schools joined. Elementary and secondary school. After the lunch in school we moved in the sports hall where we had sports activities. We learned how to box and something similar like handball. Difference is that you need to have ball in your hands and touch the wall, not shoot on the goal. Also we played hockey with plastic bats and balls.

DAY 4 (10th February 2016.)

On Wednesday morning we went on ice skating and had a lot of fun. After skating we went to lunch in the school and after that to Turku. In Turku we saw a big church which is very beautiful with large organ and choir. From the ceiling hung a small ship. Also, the church has little museum. After sightseeing the church we had free time for lunch, shopping and hanging out. After free time, we went to hockey game.Most of us were for the first time on the hockey game and we really enjoyed.

DAY 5 (11th  February 2016.)

On the 11th February we visited Helsinki. First we were sightseeing town by bus and then had free time for lunch. Ater lunch we went playing game „Megazone“, something like paintball but it plays in the dark room with lasers. After the game we went back to our hosts.

DAY 6  (12th February 2016.)

In Friday we attended lessons with our hosts. We saw how the school looks like in Finland and how they behave to each other. I really liked that, especially music lesson where they played different instruments and singed really nice. After the school we went to our hosts' houses and prepared for the disco. In disco we had great time and its pitty it did not last longer.

DAY 7  (13th  February 2016.)

The last day in Finland. After we parted away in the Moisio school we all felt sorry because of ending something  nice. We travelled to the aeroport by bus and got back to Croatia by plane.

Finland is beautiful country. From the school, landscape, people, everything is really nice and special. I am glad it was snowing for two days so we had a chance to see Finnish beauty covered with white snow. Also I met many friends from Finland, Spain, Greece, Slovakia and Iceland. My English is now much better and the whole experience was excellent. I would love to do it again.

Manuela Pavalić, 4. Ga




CMS za škole logo
Srednja škola Bedekovčina / Gajeva 1, HR-49221 Bedekovčina / ss-bedekovcina.skole.hr / ured@ss-bedekovcina.skole.hr
preskoči na navigaciju