Učenici trećeg razreda medicinska sestra opće njege/medicinski tehničar opće njege tijekom studenog provodili su vježbe iz predmeta Zdravstvena njega zdravog djeteta i adolescenta u Dječjem vrtiću Bedekovčina. U sedam odgojnih skupina s djecom u dobi od tri do šest godina planirali su, pripremili i proveli niz edukativnih i interaktivnih radionica.
Suradnjom s odgojiteljicama te uz stručno mentorstvo predmetne nastavnice Nikoline Ferenčak učenici su preuzeli ulogu edukatora te osmislili različite aktivnosti prilagođene razvojnoj dobi djece i njihovim psiho-motoričkom sposobnostima. Učenici su samostalno izradili brojne didaktičke materijale: makete tijela, modele pluća, edukativne plakate, slagalice, kartice za memorijske igre i niz kreativnih nastavnih pomagala i igračaka. Također su pripremili jednostavne, ali vrlo dojmljive pokuse kojima su djeci približili teme iz područja zdravlja, higijene i funkcioniranja ljudskog tijela.
Radionice su bile raznolike i zanimljive. Djeca su tijekom igre i istraživanja učila o dijelovima tijela, pravilnoj higijeni, bakterijama i virusima, važnosti pranja ruku i zubi, zdravoj prehrani, zvuku, pokretu te o tome kako dišu naša pluća. Izrađivali su otiske dlanova, puhali boju kroz slamke kako bi otkrili „kretanje bakterija“, slagali modele ljudskog tijela na velike edukativne kartone, učili razlikovati zdravu i nezdravu hranu, rješavali zagonetke, promatrali promjene pri disanju, proučavali jednostavne fiziološke procese i mikroskopirali. U igrama “Mali doktori i istraživači tijela”, „Šumski istraživači i kako se obraniti od krpelja“, „Mladi znanstvenici i uloga mikroskopa“ te dobro poznate dječje igre “Medvjedić Flasterko u bolnici za igračke” poticali su empatiju, brigu o drugima i simboličku igru.
Osim zdravstvenih tema, mnoge su radionice poticale razvoj fine i grube motorike, koordinacije, pažnje, logičkog zaključivanja, rječnika i jezičnog izražavanja. Učenici su djeci nudili izazove u kojima su mogla samostalno istraživati, donositi zaključke i povezivati nova znanja sa svakodnevnim iskustvima, što je doprinijelo njihovoj motivaciji i aktivnom sudjelovanju.
Stručne suradnice vrtića (zdravstvena voditeljica, pedagoginja i edukacijska rehabilitatorica) upoznale su učenike s ulogom stručnog tima u ustanovi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, čime su im približile interdisciplinarnost i važnost suradnje različitih profila u radu s djecom.
Ovakvim oblikom vježbovne nastave učenici su uz rad s djecom istovremeno razvijali vlastite profesionalne kompetencije. Unaprijedili su komunikacijske i prezentacijske vještine, sposobnost planiranja i provedbe aktivnosti, kritičko promišljanje, snalaženje u pedagoškim situacijama, kreativnost i timski rad. Posebno su ojačali kompetencije važne za zdravstveni odgoj i promociju zdravlja u dječjoj dobi, ali i vještine potrebne za budući rad u zdravstvenim i odgojno-obrazovnim ustanovama.
Ovakav je projekt još jednom potvrdio koliko je suradnja između zdravstvenog i odgojno-obrazovnog sustava dragocjena. Djeca su s oduševljenjem prihvatila radionice, a učenici su se istaknuli svojim trudom, odgovornošću i profesionalnošću. Zajednički rad donio je obostrano zadovoljstvo te vrijedna iskustva koja će učenike pratiti u njihovom daljnjem obrazovanju, profesionalnom razvoju i stručnom radu.
Nikolina Ferenčak