Jednako obrazovanje za sve
Autor: Krasnodor Mikša, 25. 6. 2019.
Udruga mladih Feniks, zajedno s partnerima OŠ Oroslavje, OŠ Donja Stubica, OŠ Marija Bistrica, OŠ Ksavera Šandora Gjalskog Zabok, OŠ Janka Leskovara Pregrada te SŠ Bedekovčina, provodila je tijekom prošle školske godine projekt „Jednako obrazovanje za sve“ 2.0
Udruga mladih Feniks, zajedno s partnerima OŠ Oroslavje, OŠ Donja Stubica, OŠ Marija Bistrica, OŠ Ksavera Šandora Gjalskog Zabok, OŠ Janka Leskovara Pregrada te SŠ Bedekovčina, provodila je tijekom prošle školske godine projekt „Jednako obrazovanje za sve“ 2.0, kojim je osigurana usluga pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju koji pohađaju navedene škole. Projekt je financiran sredstvima Ministarstva znanosti i obrazovanja, a na posljednjem koordinacijskom radnom sastanku, predstavnici škola i stručni suradnici pohvalili su provedbu projekta budući da je usluga pomoćnika u nastavi iznimno bitna radi aktivnog uključivanja učenika s teškoćama u razvoju u odgojno – obrazovne aktivnosti s tendencijom osamostaljivanja.
Pomoć u nastavi
Stela Bičanić ove je godine prvi puta radila kao asistentica u nastavi jednom učeniku koji u Srednjoj školi Bedekovčina polazi posebni razred pomoćnih proizvođača keramike. – Tijekom nastave, učeniku pomažem u teorijskom dijelu oko školskih obaveza i aktivnosti, što se odnosi na pomoć kod čitanja i pisanja, pojednostavljiavanja zadataka, prilagođavanja njegovom načinu razmišljanja, a na praktičnoj nastavi ga usmjeravam na zadatke koje dobiva od profesrora – rekla je Stela. Učenik kojem je ona asistentica, uz više ostalih teškoća, ima poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD), stoga njegova koncentracija, pojasnila nam je Stela, nije uvijek stalna. – Najveći problem je dobiti ga da sjedi 45 minuta koncentrirano na nastavi. Prema kraju školske godine, vidi se veliki napredak. Više ne šeće na satu i koncentriraniji je, no ipak mu je nakon određenog broja sati potreban predah – kaže Stela, dodavši kako je njezin učenik vrlo marljiv te da joj je, unatoč tome što je bilo i težih i lakših dana, bilo lijepo s njim raditi te joj je prirastao srcu.
Velika uloga u odgoju
Da nastava za šestero učenika ovog razrednog odjeljenja ne bi bila moguća bez asistenata, potvrdila je školska pedagoginja Tatjana Papst. – Takva im je pomoć neophodna. Djeca imaju različite teškoće i ne bi mogli polaziti srednju školu da nismo ove godine, preko raznih udruga uz pomoć Županije i Ministarstva, mogli osigurati pomoćnike u nastavi. Vjerojatno bi bili kod kuće. Ovako će steći neko znanje i vještine, a ono najvažnije je da se socijaliziraju – rekla je pedagoginja, dodavši kako su upravo asistenti u nastavi omogućili djeci s teškoćama da pohađaju srednje škole, umjesto specijalnih školi, koje su rezultirale izdvajanjem iz zajednice. – Osim pomaganja na nastavi, pomoćnici imaju i veliku ulogu u odgoju. Svaki dan su tu neke odgojne lekcije, učenje o životu, komunikaciji, kompromisu – zaključila je pedagoginja.
Inkluzija u sustav
U Srednjoj školi Bedekovčina u prošloj je školskoj godini radilo sedmero asistenata u nastavi, pet u posebnom razredu i po jedan u druga dva. – Oni ne samo da su pomoćnici u nastavi, nego su i naši partneri, vrlo savjesni i odgovorni, oni su nam izvor vrlo vrijednih informacija, jer prate djecu svakodnevno i mislim da su odradili vrlo velik posao. Nadam se da ćemo ih i dalje imati u školi, jer ne znam kako bismo bez njih funkcionirali. Tako činimo dobru stvar za tu djecu, koja su sad u sustavu, među vršnjacima, i dobivaju neke vještine koje će im možda kasnije u životu omogućiti zaradu i osigurati egzistenciju – kaže ravnateljica SŠ Bedekovčina Vera Hrvoj. Istaknula je kako su povratne informacije i od roditelja vrlo pozitivne i zadovoljni su. Učenici su zahvaljujući pomoćnicima obavili kompletni nastavni proces, od nastave i praktičnog rada do izleta, a učenici već sad izrađuju suvenire od keramike te su uključeni u program koji škola provodi s Ministarstvom turizma u partnerstvu sa Školom za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću ''Festivalski peharček'' te će na Tjednu kajkavske kulture u Krapini promovirati svoj peharček. - Na kraju svi dobivamo, mi kao ustanova, zatim djeca, što je neprocjenjivo, naši pomoćnici, a i roditelji – zaključila je ravnateljica.
Preuzet sa zagorje.com.