IT or not IT u Češkoj (galerija+video)
Autor: Krasnodor Mikša, 26. 6. 2016.
U češkom pitoresknom gradiću Breznice, nedaleko od Pribrama odrađen je od 13. do 17. 6. 2016. posljednji susret učenika u dvogodišnjem projektu „IT or not IT – reaching our goals equipped with modern tools“.
Česi su se pokazali organiziranim domaćinima prilično orijentiranima na izvršavanje zadataka i aktivnosti s kojima smo bili obasipani tijekom petodnevnog druženja. Naši učenici, Karolina Ricijaš, Karlo Martinić-Posavec, Petra Pavetić, Natalija Vlahek i Martina Dumbović, uz voditelje projekta Tatjanu Papst i Tomislava Čekolja, prvi su dan susreta uspješno predstavili našu školu koristeći prezentacijske alate „Moovly“ i „Linoit“ koji su obrađivani u ranijim susretima.
Tijekom susreta učenici su u internacionalnim grupama izrađivali magazin u programu „Joomag“. U magazinu su se trebale naći informacije o svim značajnim mjestima i aktivnostima kojima smo prisustvovali u susretu. U magazinu tako možete pronaći učeničke refleksije na praški „Mind maze“ u kojem su učenici vježbali timski rad i logičke vještine dobivajući zagonetke u labirintu koje je, ako ste željeli izaći, trebalo uspješno riješiti, što je ostvarilo 60 posto sudionika.
Najupečatljiviiji dojmovi ipak su pripali tzv. „Blind exibition touru“ u kojem smo na sat vremena osjetili kako je živjeti bez najvažnijeg nam vidnog osjetila. Originalno osmišljeno na način da s povezom na očima u potpunom mraku uz navigaciju glasa slijepog vodiča prolazimo kroz sve kućne prostorije opipavajući predmete te osluškujući zvukove prometa, a konačna destinacija je „Blind bar“ u kojem smo se mogli malo opustiti. U magazinu možete i čitati o mračnim doživljajima iz pribramskog rudnika koji ne oduševljava, ali ostavlja edukativno sjećanje na uvjete rada koje malo tko od nas priželjkuje na svojem poslu.
Na školskom projekcijskom platnu posebno je bilo lijepo vidjeti prezentacije o Nikoli Tesli, Faustu Vrančiću i nekim drugim hrvatskim velikanima koje su učenici trebali pripremiti i u programu za izradu postera „Piktochart“ te na taj način među europskim prijateljima širiti znanje o ljudima koji su svaki na svoj način utjecali na našu povijest, sadašnjost i budućnost.
Tradicionalno, u svakom susretu postoji i jedna igra snalaženja u prostoru za što su Česi odabrali tzv „Geocaching“ za koju su učenici danima prije sakupljali GPS koordinate koje su im služile da u pribramskoj šumi pronađu zakopano blago.
Zadovljni učenici sretno su se vratili kući, a nastavnici pomalo žale što je ovaj uspješan projekt pri kraju. Čeka nas mnoštvo papirologije, no preporučujemo svakom prosvjetnom djelatniku da iskoristi sve mogućnosti Erasmus+ mobilnosti.
Tatjana Papst i Tomislav Čekolj