Ogledni sat Pedagogije
Autor: Krasnodor Mikša, 9. 5. 2012.
Prošli je četvrtak, 3. svibnja 2012., održan malo drugačiji sat Pedagogije u 3.Ma. Naime, primijenjene su Aktivne metode za poboljšanje motivacije i kvalitete u nastavi, koje je prof. pedagogije Tatjana Papst učila na stručnom usavršavanju u Portugalu.
Istovremeno, to je bio i ogledni sat kojim se nastojalo prikazati mogućnost primjena metoda i drugim nastavnicima koji su željeli naučiti nešto novo i bili u mogućnosti doći. Tako su satu prisustvovale prof. Valentina Rogina, prof. Mara Ivančević, prof. Nataša Marović, prof. Zlatko Papić te instruktor praktične nastave Nenad Pavetić. Prof. Željko Kemec bio je u dvostrukoj ulozi, osim promatračke imao je i onu snimatelja.
Nove metode na ovom su satu uklopljene u plan i program predmeta Pedagogije pa su se savršeno „našle“ sa sadržajem nastavne cjeline Specijalne pedagogije. Učenici koji su već imali teoretsku podlogu o raznim područjima razvojne ometenosti sada su dobili priliku iskušati kako je to biti slijep, a cijelo vrijeme komunicirati s drugim u paru tko je nijem i zajednički prelaziti ne baš jednostavnu stazu ispresijecanu mnogobrojnim preprekama. Komunikacija se odvijala određenim, prije dogovorenim znakovima odnosno dodirima.
Da bi bilo moguće izvesti ovu relativno složenu operaciju, bilo je potrebno slučajno odabrane parove prije svega dovesti u međusobno stanje povjerenja i sigurnosti jedno u drugo. Zato su na početku sata izvedene ciljane vježbe u paru koje omogućuju upravo to. A tijekom cijelog blok sata nizale su se razne prednosti takvog rada u paru i velikoj grupi, uz brojne nove emocije, iskustva i saznanja.
Na kraju su učenici došli do zaključka da su jako puno naučili na lak i zabavan način i poželjeli da se više nastavnih sati odvija na ovakav način.