Učenici na simuliranoj sjednici Hrvatskog sabora (Galerija+Video)
Autor: Krasnodor Mikša, 19. 5. 2014.
12. svibnja 2014. 16 učenika Srednje škole Bedekovčina, od prvog do četvrtog razreda, sudjelovalo je na simuliranoj sjednici Hrvatskog sabora za učenike srednjih škola.
Ove se godine sjednica održala drugi put, a učenici su se vrlo rado uključili u aktivnosti vezane uz sjednicu.
Tema ovogodišnje sjednice bila je kako konkretno koristiti novac iz europskih fondova za otvaranje novih radnih mjesta. Učenici su predložili niz mogućnosti: od boljeg informiranja mladih o europskim fondovima, predložili su potrebu bolje edukacije mladih tijekom formalnog obrazovanja (građanski odgoj) do uključivanja u projekte koji se odvijaju u školi ili u lokalnoj zajednici.
Prije početka Sjednice, sudjelovali su u radu klubova zastupnika. Naučili su na koji se način donose zakoni (od predlaganja do proglašavanja), naučili su razlike u poslovima za koje su zaduženi klubovi zastupnika i poslove koje obavljaju saborski odbori. Volonteri, studenti završnih godine Pravnog fakulteta i Fakulteta političkih znanosti, govorili su učenicima o povijesti Hrvatskog sabora i o obvezama saborskih zastupnika.
Nakon rada u klubovima zastupnika i odborima održana je simulirana sjednica Hrvatskog sabora.
Ispred kluba zastupnika za govornicom je imao priliku govoriti Matija Habjanec, učenik četvrtog razreda poljoprivrednog tehničara. Iznio je pozitivna iskustva povlačenja novca i europskih fondova u općini Jesenje. Govore iz klupa imali su Ivan Požgaj, učenik četvrtog razreda arhitektonskog tehničara, i Stjepan Trpimir Zajec, učenik drugog razreda vrtlara, koji su predstavili prednosti uključivanja škole u europske projekte.
Učenike su i ove godine pozdravili predsjednik Hrvatskog sabora, Josip Leko, i ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje, Vinko Filipović.
Nakon završene sjednice učenici su imali priliku razgledati Hrvatski sabor.
Druga simulirana sjednica Hrvatskog sabora za učenike projekt je Službe za građane Hrvatskog sabora i Agencije za odgoj i obrazovanje - Učenja mladih za aktivno i odgovorno građanstvo. Projekt se provodi u sklopu eksperimentalne primjene Kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja koji će od sljedeće školske godine biti obavezan predmet u školama.
Vera Hrvoj, prof.