Putovanje Europom kroz legende
Autor: Krasnodor Mikša, 24. 3. 2014.
U sklopu Programa za cjeloživotno učenje (Lifelong Learning Programme), potprogram Comenius Multilateralna partnerstva, ovaj tjedan će se u Srednjoj školi Bedekovčina održati susret sudionica projekta „Putovanje Europom kroz legende“.
U projektu sudjeluje šest škola: Colegiul National “Garabet Ibraileanu“ Iasi iz Rumunjske, 1 Junior High School of Pyrgos iz Grčke, Liceo Classico Statale“Giovanni Meli“ Palermo iz Italije, Boe ungdoms skole (Boe lower secondary school) Torvastad i Skjold skule iz Norveške.
Učenici i nastavnici će u sklopu projekta boraviti u školi od 23. do 28. ožujka.
Glavni cilj projekta je upoznati učenike sa europskom kulturnom baštinom te im uz pomoć povijesti, poezije, književnosti i umjetnosti folklora omogućiti da postignu kritično mišljenje i partnerski duh, da uvide značenje pojmova "različito" i "drugačije" te da u isto vrijeme postanu svjesni svog vlastitog identiteta i okvira koegzistencije sa drugima.
Također treba potaknuti mlade učenike da se izraze kroz slikovne i skulpturne pristupe te dramske prikaze o temama mitova naše zemlje i one drugih zemalja u suradnji sa drugim grupama, a samim tim i učenje stranih jezika bi omogućilo opsežnije znanje.
Izradit će se knjiga od sakupljenog materijala koja će se podijeliti učesnicima. Sadržaj projekta će također biti digitaliziran.
Aktivirat ćemo lokalnu zajednicu i lokalnu zajednicu partnerskih zemalja kroz izdavanje materijala projekta preko izložbi, članaka i plakata. Svoje aktivnosti učinit ćemo im dostupnima da bi promovirali partnerstvo i suradnju te maknuli alijenaciju, ksenofobiju, socijalnu marginalizaciju i isključenje.
U zaključku, predavači i učenici će zajedno proći kroz proces učenja i razumijevanja svijeta, razviti će uobičajene upite i razmijeniti iskustva, upotpuniti jedno drugo te naći kreativne načine izražavanja. Na ovaj način svaki učenik/ca će moći naći svoje mjesto u cijelom procesu, pričati o svojoj priči i slušati priče drugih te nadići kulturološke razlike.
Nada Čajko, dipl. ing. građ.