Trogodišnji Erasmus+ projekt: 1.9.2019. - 31.8.2022.
KA201 - strateško partnerstvo.
Glavni koordinator: Powiat Kielecki, Poljska
Partneri: Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Piekoszowie, Poljska
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Chmielniku, Poljska
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Bodzentynie, Poljska
ASSOCIAÇÃO TERRAS LUSAS-MOVIMENTOS EUROPEUS, Barcelos, Portugal
Swietokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Kielce, Poljska
Innovation Frontiers IKE, HRAKLEIO ATTIKIS (Athens), Grčka
Srednja škola Bedekovcina, Hrvatska
Projekt pod nazivom. "Akademija posebnih obrazovnih potreba" trajat će tri godine. Vrijednost projekta je 207.386 eura.
Glavni cilj projekta je razvijanje modela za učinkovit razvoj ključnih kompetencija studenata SPE-a poboljšanjem profesionalnih vještina nastavnika / stručnjaka / konzultanata na polju inkluzivnih oblika i metoda poučavanja, s posebnim naglaskom na korištenje ICT alata.
Specifični ciljevi:
- učenje stranih modela dijagnoze i podrške učenicima sa SPE (specijalnim potrebama u edukaciji);
- korištenje stranog iskustva u vlastitom radu;
- učenje stranih rješenja u području učinkovite i kreativne uporabe IKT-a u procesu učenja ključnih kompetencija učenika;
- upoznavanje menadžmenta pojedinih institucija s obrazovnim sustavima, modelima inkluzivnog obrazovanja i nastavnim metodama koje djeluju u partnerskoj zemlji u okviru dijagnoze i podrške učenika sa SPE.
Sudionici projekta bit će učitelji / stručnjaci / konzultanti (psiholozi, pedagozi, logopedi, ljudi odgovorni za kvalitetu obrazovanja) iz četiri partnerske zemlje. To će biti ljudi koji rade s učenicima sa SPE-a te pružaju podršku učiteljima koji se bave široko shvaćenim obrazovanjem i inkluzivnim obrazovanjem.
Cilj projekta je pružiti podršku učenicima s posebnim obrazovnim potrebama, razviti pravila suradnje između vodećeg tijela, psiholoških i pedagoških savjetovališta, ustanove za osposobljavanje nastavnika i škola, proširiti profesionalne vještine i povećati iskustvo u dijagnostici i podršci učenika sa SPE-om, s posebnim naglaskom na potrebe učenika sa specifičnim teškoćama u učenju, s Aspergerovim sindromom i talentiranim učenikom, priprema škola koje su uključene u provedbu projektnih pretpostavki za učinkovito provođenje ideje o inkluzivnom obrazovanju te razvijanje mehanizama za osiguranje obrazovnih postignuća za sve učenike koji su u riziku od isključenja, s posebnim naglaskom na učenike sa SPE.
Ishodi projekta:
- scenariji nacionalnih sastanaka radionica i savjetovanja za e-učenje u području učeničkih SPE-ova na područjima navedenim u projektu;
- vodič za nastavnike, koji sadrži sadržajno pokriće iz područja kreiranja i izmjena nastavnih planova i programa za učenike sa SPE-om, uključujući dobre prakse, alate i metode razvijene u partnerskim zemljama tijekom rada na međunarodnom tečaju e-učenja;
- digitalni laboratorij metoda i oblika rada sa učenicima sa SPE-om;
- međunarodni tečaj za e-učenje o metodama i načinima rada sa studentima SPE-a, uzimajući u obzir dobre prakse u pojedinim partnerskim zemljama, s posebnim naglaskom na kreativnu uporabu ICT alata.
Aktivnosti:
- organizacija 4 međunarodna projektna sastanka
- organizacija 4 kratkoročna programa obuke za 32 polaznika iz 4 zemlje: Poljske, Portugala, Grčke i Hrvatske
- izrada vodiča za učitelje
- razvijanje međunarodnog tečaja za e-učenje
- provođenje nacionalnih sastanaka i savjetovanja za e-učenje za učitelje.
Utjecaj i dugoročne koristi:
- povećanje učinkovitosti potpore nastavnicima koji rade sa učenicima SPE;
- povećanje razine učinkovite i kreativne upotrebe IKT-a za učitelje u procesu osposobljavanja ključnih kompetencija studenata sa SPE-om;
- povećanje znanja nastavnika o modelima inkluzivnog obrazovanja i nastavnim metodama u zemljama partnerima;
- poboljšanje kompetencije i profesionalnih vještina sudionika u pružanju podrške studentima sa SPE;
- osiguravanje pristupa tečaju e-učenja širokoj grupi nastavnika;
- poboljšanje kvalitete rada škola i obrazovnih ustanova u smislu dijagnostike i podrške učenika sa SPE;
- povećanje kvalitete podrške učenicima SPE i njihovim roditeljima u području ključnih kompetencija i inkluzivnog obrazovanja.
Prvi edukacijski sastanak u projektu Academy of special needs (SEN)
Autor: Krasnodor Mikša, 21. 12. 2019.
U sklopu projekta protekli je tjedan u portugalskom gradu Barcelos zajedno s partnerima iz Grčke i Poljske održan prvi edukacijski sastanak partnera u projektu "Akademija za posebne obrazovne potrebe" (Academy of special needs (SEN)). Edukaciju je organiziralo Udruženje europskih partnera (ALTME) iz Portugala.
Iz naše škole edukaciji je prisustvovalo 4 nastavnika: Tomislav Čekolj i Tatjana Papst kao koordinatori te Suzana Đurkan i Roman Balen, kao nastavnici koji predaju u posebnim razredima. Iz Grčke su također sudjelovale 4 osobe koje se bave ili studiraju psihologiju i u sklopu toga susreću s djecom s teškoćama. Iz Poljske, zemlje glavnog koordinatora projekta, sudjelovalo je 18 osoba, obzirom da dolaze iz 3 pedagoško-psihološka centra i centra za obuku nastavnika (Bodzentyn, Chmielnik i Piekoszów, Świętokrzyskie Centar za obuku nastavnika) u Kielceu te regionalne uprave Svetokriške regije.
Program je bio podijeljen na stručni i kulturološki dio. Stručni dio obuhvaćao je posjete institucijama koje se bave djecom s teškoćama: APACI, ustanova za stručnu praksu za djecu s teškoćama u nekoliko zanimanja, te Silva’s Autism center, centar koji se bavi obrazovanjem djece s autizmom unutar redovne škole.
Održane su također dvije radionice/predavanja o portugalskim zakonima u području odgoja i obrazovanja djece s teškoćama te sustavom identificiranja teškoća i izrade prilagođenih programa u okviru redovne škole po principu inkluzije. Na jednoj od radionica u ulozi prevoditelja bio je učenik s Aspergerovim sindromom te tako uživo pokazao mogućnosti uključivanja i osobnog rasta i razvoja djeteta/mlade osobe s takvim specifičnim poremećajem.
U kulturološkom dijelu programa posjetili smo Gradsku vijećnicu Barcelosa i upoznali gradske vlasti s ciljevima našeg projekta, gradove Bragu i Porto. U tom dijelu programa dobilo se prostora i vremena za razmjenu primjera dobre prakse u zemljama uključenim u projekt, kao i bolje povezivanje i suradnju članova timova različitih zemalja.
Zadnja dva dana održani su također sastanci svih članova projektnih timova o zadacima koji nam slijede, podijeljena zaduženja i osmišljeni načini dijeljenja dokumenata tijekom izrade. Napravljen je koncept priručnika koji je jedan od ishoda projekta.
Dogovorena je dalja intenzivna suradnja na izradi priručnika i materijala za rad s djecom s teškoćama, posebno specifičnim teškoćama u učenju (disgrafija, disleksija, diskalkulija,…) koje su nam tema prve godine, a voditelji teme su članovi tima iz Portugala. Svi materijali stavljat će se na virtualnu platformu projekta kako bi se razmjenjivali i koristili i tijekom i nakon projekta, zajedno s priručnikom za nastavnike koji rade s djecom s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.
Tomislav Čekolj