Trogodišnji Erasmus+ projekt: 1.9.2019. - 31.8.2022.
KA201 - strateško partnerstvo.
Glavni koordinator: Powiat Kielecki, Poljska
Partneri: Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Piekoszowie, Poljska
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Chmielniku, Poljska
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Bodzentynie, Poljska
ASSOCIAÇÃO TERRAS LUSAS-MOVIMENTOS EUROPEUS, Barcelos, Portugal
Swietokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Kielce, Poljska
Innovation Frontiers IKE, HRAKLEIO ATTIKIS (Athens), Grčka
Srednja škola Bedekovcina, Hrvatska
Projekt pod nazivom. "Akademija posebnih obrazovnih potreba" trajat će tri godine. Vrijednost projekta je 207.386 eura.
Glavni cilj projekta je razvijanje modela za učinkovit razvoj ključnih kompetencija studenata SPE-a poboljšanjem profesionalnih vještina nastavnika / stručnjaka / konzultanata na polju inkluzivnih oblika i metoda poučavanja, s posebnim naglaskom na korištenje ICT alata.
Specifični ciljevi:
- učenje stranih modela dijagnoze i podrške učenicima sa SPE (specijalnim potrebama u edukaciji);
- korištenje stranog iskustva u vlastitom radu;
- učenje stranih rješenja u području učinkovite i kreativne uporabe IKT-a u procesu učenja ključnih kompetencija učenika;
- upoznavanje menadžmenta pojedinih institucija s obrazovnim sustavima, modelima inkluzivnog obrazovanja i nastavnim metodama koje djeluju u partnerskoj zemlji u okviru dijagnoze i podrške učenika sa SPE.
Sudionici projekta bit će učitelji / stručnjaci / konzultanti (psiholozi, pedagozi, logopedi, ljudi odgovorni za kvalitetu obrazovanja) iz četiri partnerske zemlje. To će biti ljudi koji rade s učenicima sa SPE-a te pružaju podršku učiteljima koji se bave široko shvaćenim obrazovanjem i inkluzivnim obrazovanjem.
Cilj projekta je pružiti podršku učenicima s posebnim obrazovnim potrebama, razviti pravila suradnje između vodećeg tijela, psiholoških i pedagoških savjetovališta, ustanove za osposobljavanje nastavnika i škola, proširiti profesionalne vještine i povećati iskustvo u dijagnostici i podršci učenika sa SPE-om, s posebnim naglaskom na potrebe učenika sa specifičnim teškoćama u učenju, s Aspergerovim sindromom i talentiranim učenikom, priprema škola koje su uključene u provedbu projektnih pretpostavki za učinkovito provođenje ideje o inkluzivnom obrazovanju te razvijanje mehanizama za osiguranje obrazovnih postignuća za sve učenike koji su u riziku od isključenja, s posebnim naglaskom na učenike sa SPE.
Ishodi projekta:
- scenariji nacionalnih sastanaka radionica i savjetovanja za e-učenje u području učeničkih SPE-ova na područjima navedenim u projektu;
- vodič za nastavnike, koji sadrži sadržajno pokriće iz područja kreiranja i izmjena nastavnih planova i programa za učenike sa SPE-om, uključujući dobre prakse, alate i metode razvijene u partnerskim zemljama tijekom rada na međunarodnom tečaju e-učenja;
- digitalni laboratorij metoda i oblika rada sa učenicima sa SPE-om;
- međunarodni tečaj za e-učenje o metodama i načinima rada sa studentima SPE-a, uzimajući u obzir dobre prakse u pojedinim partnerskim zemljama, s posebnim naglaskom na kreativnu uporabu ICT alata.
Aktivnosti:
- organizacija 4 međunarodna projektna sastanka
- organizacija 4 kratkoročna programa obuke za 32 polaznika iz 4 zemlje: Poljske, Portugala, Grčke i Hrvatske
- izrada vodiča za učitelje
- razvijanje međunarodnog tečaja za e-učenje
- provođenje nacionalnih sastanaka i savjetovanja za e-učenje za učitelje.
Utjecaj i dugoročne koristi:
- povećanje učinkovitosti potpore nastavnicima koji rade sa učenicima SPE;
- povećanje razine učinkovite i kreativne upotrebe IKT-a za učitelje u procesu osposobljavanja ključnih kompetencija studenata sa SPE-om;
- povećanje znanja nastavnika o modelima inkluzivnog obrazovanja i nastavnim metodama u zemljama partnerima;
- poboljšanje kompetencije i profesionalnih vještina sudionika u pružanju podrške studentima sa SPE;
- osiguravanje pristupa tečaju e-učenja širokoj grupi nastavnika;
- poboljšanje kvalitete rada škola i obrazovnih ustanova u smislu dijagnostike i podrške učenika sa SPE;
- povećanje kvalitete podrške učenicima SPE i njihovim roditeljima u području ključnih kompetencija i inkluzivnog obrazovanja.
Academy of Special Educational Needs u Grčkoj
Autor: Krasnodor Mikša, 7. 7. 2022.
Od 27. lipnja do 2. srpnja 2022. održana je edukacija u projektu Akademija obrazovnih potreba u Ateni u Grčkoj. Sudionici su bili iz svih partnerskih zemalja u projektu. Iz naše škole su, osim koordinatora projekta, Tomislava Čekolja i Tatjane Papst, išle i nastavnice Vinka Vidiček i Marina Gorički.
Kako je nastava završila, posjetili smo neke škole da vidimo kako su opremljene za inkluzivni pristup i djecu s teškoćama, ali nismo imali direktan kontakt s djecom. Domaćini su nam pripremili nekoliko predavanja o grčkoj povijesti odgoja i obrazovanja te o današnjem sustavu obrazovanja djece s posebnim potrebama. Upoznali smo sustav obrazovanja nastavnika koji rade s djecom s teškoćama te metode i strategije njihovog rada u razredu. U Grčkoj se tek odnedavno sustavno radi na uključivanju djece s posebnim obrazovnim potrebama u redovni sustav odgoja i obrazovanja, ali i dalje postoje specijalne škole u kojima se oni obrazuju. Puno se ulaže u obrazovanje nastavnika, tako da svi nastavnici koji rade s djecom s posebnim potrebama, osim svoje osnovne struke, moraju imati završen i diplomski studij iz edukacije djece s posebnim obrazovnim potrebama.
Osim radnog dijela, domaćini su se potrudili da upoznamo i kulturne i povijesne znamenitosti stare Grčke.
Tatjana Papst