Dvogodišnji Erasmus+ projekt: 1.9.2019. - 31.8.2021.
2019-1-RO01-KA229-063346_3
Strateško partnerstvo između 5 zemalja.
Glavni koordinator: COLEGIUL ECONOMIC "PINTEA VITEAZUL", Cavnic, Rumunjska
Partneri: I.I.S. "Di Poppa-Rozzi", Teramo, Italija
Escola Secundária com 3º Ciclo D. Dinis, Coimbra, Portugal
IES LA SENIA, Valencia, Španjolska
Srednja škola Bedekovčina, Hrvatska
Nastao kao odgovor na problem poboljšanja kvalitete i učinkovitosti obrazovanja korištenjem obrazovnih alata za razgledavanje muzeja i gradova koji aktivno uključuju studente na kreativan i inovativan način. Cilj projekta je povećati uključivanje vođenih obilazaka muzeja i gradova u nastavni proces dizajniranjem 15 inovativnih i interaktivnih modela vođenih obilazaka u svakoj od zemalja sudionica.
Sudionici u projektu: oko 150 učenika starih 14-18 godina iz škola partnera. Sve partnerske škole su strukovne škole, osposobljavaju učenike iz turizma i prehrambene usluge (Rumunjska, Italija), zdravstva, građevinskih zanata i poljoprivrede (Hrvatska), računarske znanosti (Španjolska) i sporta, trgovine i tehnologije (Portugal).
Projektne aktivnosti uglavnom su praktične - obilazak muzeja i gradova po redoslijedu, prepoznavanje postojećih resurse, SWOT analize, kreiranje i međusobno dijeljenje interaktivnih metoda i instrumenata kako bi se preoblikovali vođeni obilasci. Novonastali inovativni obilasci postat će aktivni u muzejima i aktivno će se provoditi s grupama učenika. Kako bi se provele aktivnosti, na učinkovit način će se koristiti široka paleta metoda, među kojima su terenski rad, neformalne metode, interaktivne igre, ICT alati, dramske tehnike, učenje temeljeno na misiji, lov na blago.
Rezultat koji ćemo razviti je pedagoški komplet pod nazivom "Vodiči - primjeri dobre prakse" koji će sadržavati informacije o metodologiji 15 interaktivnih vođenih tura koje su kreirane tijekom projekta, s jasnim primjerima. Komplet će biti popraćen internetskim virtualnim muzejom s vizualnim materijalima (fotografije, prezentacije, video) prikupljenih tijekom domaćih i međunarodnih posjeta.
Uključivanjem u ovaj projekt studenti će poboljšati svoje opće znanje iz različitih područja, pojačat će svoje zanimanje za muzeologiju, upoznat će kulturno nasljeđe Europe, razvit će svoje ključne kompetencije (komunikacija na stranom jeziku, digitalne vještine, socijalne vještine, kritičko razmišljanje) i, prije svega, poboljšat će svoje vještine učenja putem vršnjačkog učenja i metode učenja tijekom rada.
Dugoročne koristi za škole koje sudjeluju odnose se na dobitke ostvarene planiranjem i razvijanje praktičnih aktivnosti koje se provode unutar i izvan trajanja projekta, a također će biti poboljšana suradnja s lokalnim vlastima i lokalnim / regionalnim muzejima projektnim aktivnostima jer će nacionalna kulturna baština biti temelj svih naših aktivnosti.
Logo projekta:
Uz Erasmus+ projekt paralelno provodimo eTwinning projekt Gude the Guide! putem kojim komuniciramo, dijelimo materijale i odrađujemo dio aktivnosti (https://twinspace.etwinning.net/91895/home)
O nama se piše - Diseminacija
Article on the school web page - Short term joint teachers training in Croatia
Article - portal skole.hr - Short term joint teachers training in Croatia
Aricle - local newspapers (web page) - Short term joint teachers training in Croatia
Susret nastavnika partnerskih škola Erasmus+ projekta "Guide the Guide!" u Bedekovčini
Autor: Daniela Usmiani, 1. 11. 2019.
Od 23. do 26. 10. 2019. Srednja škola Bedekovčina ugostila je 16 nastavnika iz Španjolske, Rumunjske, Italije i Portugala. Nastavnici su predstavnici partnerskih škola novog dvogodišnjeg Erasmus+ projekta pod nazivom „Guide the Guide!“ koji je započeo početkom nove školske godine.
Radi se o EU projektu sufinanciranom od strane Europske unije, kojim će se tijekom aktivnosti nastojati popularizirati posjeti muzejima među učenicima kao mjestima na kojima se može učiti na zanimljiv i aktivan način. Učenici partnerskih škola surađujući s muzejima iz svog okruženja izradit će 15 novih interaktivnih tura koje će međusobno testirati i kasnije ustupiti muzejima na korištenje. Učenici Srednje škole Bedekovčina tijekom projekta surađivat će s Muzejom Pregrada i Muzejom Trakošćan. Tijekom kratkog susreta nastavnici su se međusobno izmjenjivali u predstavljanju metoda rada s učenicima koje će se koristiti tijekom projekta. Provodile su se radionice tijekom koje su se sudionici upoznali s nizom neformalnih metoda u radu s učenicima (Photo voice , Human library, World Cafe, Ethics of a tour guide. Promotion of the territory, Drama techniques, Escape game).
Učenici Srednje škola Bedekovčina, članovi projektnog tima, aktivno su se uključili u radionice i zajedno učili s nastavnicima, a i poučili nastavnike u radu u IT alatu Metaverse (Augmented Reality Experiences) kojim učenje postaje interaktivno i dinamično. Članovi projektog tima SŠ Bedekovčina su Tajana Sedak Benčić (zamjenica koordinatorice), Mara Ivančević, Sanja Marija Gubez, Suzana Đurkan, Sanja Videk, Ivan Pogačić i Daniela Usmiani (koordinatorica).
Uspjeli smo pronaći nešto vremena i posjetiti Muzej iluzija te sudjelovati u Escape room team building večeri istražujući tajne Grofice iz Petrinjske, Projekta G.A.R.Y te spašavati svijet u avanturi Teslino nasljeđe tijekom koje smo naprezali sive stanice u pokušaju da riješimo zagonetke pojedine sobe.
Bio je to aktivan i lijep uvod u naš novi projekt koji nam je dao niz ideja za buduće aktivnosti projekta.
Ovim putem se zahvaljujemo Krapinsko-zagorskoj županiji, kao i Turističkoj zajednici grada Zagreba koje su nam i ovog puta izašle u susret i donirale prekrasne poklone i promotivne materijale za naše goste.
Daniela Usmiani, koordinatorica projekta