Dvogodišnji Erasmus+ projekt: 1.9.2019. - 31.8.2021.
2019-1-RO01-KA229-063346_3
Strateško partnerstvo između 5 zemalja.
Glavni koordinator: COLEGIUL ECONOMIC "PINTEA VITEAZUL", Cavnic, Rumunjska
Partneri: I.I.S. "Di Poppa-Rozzi", Teramo, Italija
Escola Secundária com 3º Ciclo D. Dinis, Coimbra, Portugal
IES LA SENIA, Valencia, Španjolska
Srednja škola Bedekovčina, Hrvatska
Nastao kao odgovor na problem poboljšanja kvalitete i učinkovitosti obrazovanja korištenjem obrazovnih alata za razgledavanje muzeja i gradova koji aktivno uključuju studente na kreativan i inovativan način. Cilj projekta je povećati uključivanje vođenih obilazaka muzeja i gradova u nastavni proces dizajniranjem 15 inovativnih i interaktivnih modela vođenih obilazaka u svakoj od zemalja sudionica.
Sudionici u projektu: oko 150 učenika starih 14-18 godina iz škola partnera. Sve partnerske škole su strukovne škole, osposobljavaju učenike iz turizma i prehrambene usluge (Rumunjska, Italija), zdravstva, građevinskih zanata i poljoprivrede (Hrvatska), računarske znanosti (Španjolska) i sporta, trgovine i tehnologije (Portugal).
Projektne aktivnosti uglavnom su praktične - obilazak muzeja i gradova po redoslijedu, prepoznavanje postojećih resurse, SWOT analize, kreiranje i međusobno dijeljenje interaktivnih metoda i instrumenata kako bi se preoblikovali vođeni obilasci. Novonastali inovativni obilasci postat će aktivni u muzejima i aktivno će se provoditi s grupama učenika. Kako bi se provele aktivnosti, na učinkovit način će se koristiti široka paleta metoda, među kojima su terenski rad, neformalne metode, interaktivne igre, ICT alati, dramske tehnike, učenje temeljeno na misiji, lov na blago.
Rezultat koji ćemo razviti je pedagoški komplet pod nazivom "Vodiči - primjeri dobre prakse" koji će sadržavati informacije o metodologiji 15 interaktivnih vođenih tura koje su kreirane tijekom projekta, s jasnim primjerima. Komplet će biti popraćen internetskim virtualnim muzejom s vizualnim materijalima (fotografije, prezentacije, video) prikupljenih tijekom domaćih i međunarodnih posjeta.
Uključivanjem u ovaj projekt studenti će poboljšati svoje opće znanje iz različitih područja, pojačat će svoje zanimanje za muzeologiju, upoznat će kulturno nasljeđe Europe, razvit će svoje ključne kompetencije (komunikacija na stranom jeziku, digitalne vještine, socijalne vještine, kritičko razmišljanje) i, prije svega, poboljšat će svoje vještine učenja putem vršnjačkog učenja i metode učenja tijekom rada.
Dugoročne koristi za škole koje sudjeluju odnose se na dobitke ostvarene planiranjem i razvijanje praktičnih aktivnosti koje se provode unutar i izvan trajanja projekta, a također će biti poboljšana suradnja s lokalnim vlastima i lokalnim / regionalnim muzejima projektnim aktivnostima jer će nacionalna kulturna baština biti temelj svih naših aktivnosti.
Logo projekta:
Uz Erasmus+ projekt paralelno provodimo eTwinning projekt Gude the Guide! putem kojim komuniciramo, dijelimo materijale i odrađujemo dio aktivnosti (https://twinspace.etwinning.net/91895/home)
O nama se piše - Diseminacija
Article on the school web page - Short term joint teachers training in Croatia
Article - portal skole.hr - Short term joint teachers training in Croatia
Aricle - local newspapers (web page) - Short term joint teachers training in Croatia
Guide the Guide! - virtualni sastanak i planovi za daljnji rad
Autor: Daniela Usmiani, 5. 10. 2020.
Koordinatori Erasmus+ projekta "Guide the Guide" i dalje nastavljaju s planiranjem aktivnosti i u ovim "neobičnim" i teškom uvjetima za Erasmus+ projekte.
Virtualni sastanak koordinatora održao se u ponedjeljak, 5. listopada 2020.
Iako je projekt produžen godinu dana, na početku nove školske godine dogovoreno je da se sve ture po muzejima osmisle i završe do proljeća, kako bismo, čim situacija dozvoli, mogli testirati ture putujući u zemlje i radeći zajedno.
Podsjetimo, naša škola ostvarila je suradnju s Muzejom grada Pregrade Zlatko Dragutin Tudjina i Dvorom Trakošćan.
Planira se i turistička tura po Bedekovčini.
U tijeku je izrada mrežne stranice projekta; dogovorene su njene osnovne sastavnice.
Naastavit ćemo aktivnosti online u okviru Erasmus+ projekta koliko nam virtualno okruženje bude omogućavalo kvalitetan rad.
Najveći osvrt dan je na nadopunu plana mogućih rizika koji su proizišli iz novonastale situacije - nemogućnost putovanja, nemogućnost organiziranje projektnih školskih timova u cjelini te odlazak učenika članova tima na nastavak školovanja u druge škole, čime se sastav projektih timova mijenja.
Daniela Usmiani, koordinator projekta