Dvogodišnji Erasmus+ projekt: 1.9.2019. - 31.8.2021.
2019-1-RO01-KA229-063346_3
Strateško partnerstvo između 5 zemalja.
Glavni koordinator: COLEGIUL ECONOMIC "PINTEA VITEAZUL", Cavnic, Rumunjska
Partneri: I.I.S. "Di Poppa-Rozzi", Teramo, Italija
Escola Secundária com 3º Ciclo D. Dinis, Coimbra, Portugal
IES LA SENIA, Valencia, Španjolska
Srednja škola Bedekovčina, Hrvatska
Nastao kao odgovor na problem poboljšanja kvalitete i učinkovitosti obrazovanja korištenjem obrazovnih alata za razgledavanje muzeja i gradova koji aktivno uključuju studente na kreativan i inovativan način. Cilj projekta je povećati uključivanje vođenih obilazaka muzeja i gradova u nastavni proces dizajniranjem 15 inovativnih i interaktivnih modela vođenih obilazaka u svakoj od zemalja sudionica.
Sudionici u projektu: oko 150 učenika starih 14-18 godina iz škola partnera. Sve partnerske škole su strukovne škole, osposobljavaju učenike iz turizma i prehrambene usluge (Rumunjska, Italija), zdravstva, građevinskih zanata i poljoprivrede (Hrvatska), računarske znanosti (Španjolska) i sporta, trgovine i tehnologije (Portugal).
Projektne aktivnosti uglavnom su praktične - obilazak muzeja i gradova po redoslijedu, prepoznavanje postojećih resurse, SWOT analize, kreiranje i međusobno dijeljenje interaktivnih metoda i instrumenata kako bi se preoblikovali vođeni obilasci. Novonastali inovativni obilasci postat će aktivni u muzejima i aktivno će se provoditi s grupama učenika. Kako bi se provele aktivnosti, na učinkovit način će se koristiti široka paleta metoda, među kojima su terenski rad, neformalne metode, interaktivne igre, ICT alati, dramske tehnike, učenje temeljeno na misiji, lov na blago.
Rezultat koji ćemo razviti je pedagoški komplet pod nazivom "Vodiči - primjeri dobre prakse" koji će sadržavati informacije o metodologiji 15 interaktivnih vođenih tura koje su kreirane tijekom projekta, s jasnim primjerima. Komplet će biti popraćen internetskim virtualnim muzejom s vizualnim materijalima (fotografije, prezentacije, video) prikupljenih tijekom domaćih i međunarodnih posjeta.
Uključivanjem u ovaj projekt studenti će poboljšati svoje opće znanje iz različitih područja, pojačat će svoje zanimanje za muzeologiju, upoznat će kulturno nasljeđe Europe, razvit će svoje ključne kompetencije (komunikacija na stranom jeziku, digitalne vještine, socijalne vještine, kritičko razmišljanje) i, prije svega, poboljšat će svoje vještine učenja putem vršnjačkog učenja i metode učenja tijekom rada.
Dugoročne koristi za škole koje sudjeluju odnose se na dobitke ostvarene planiranjem i razvijanje praktičnih aktivnosti koje se provode unutar i izvan trajanja projekta, a također će biti poboljšana suradnja s lokalnim vlastima i lokalnim / regionalnim muzejima projektnim aktivnostima jer će nacionalna kulturna baština biti temelj svih naših aktivnosti.
Logo projekta:
Uz Erasmus+ projekt paralelno provodimo eTwinning projekt Gude the Guide! putem kojim komuniciramo, dijelimo materijale i odrađujemo dio aktivnosti (https://twinspace.etwinning.net/91895/home)
O nama se piše - Diseminacija
Article on the school web page - Short term joint teachers training in Croatia
Article - portal skole.hr - Short term joint teachers training in Croatia
Aricle - local newspapers (web page) - Short term joint teachers training in Croatia
G2G u Coimbri
Autor: Daniela Usmiani, 12. 11. 2021.
Od 25. listopada do 29. listopada 2021. godine, u sklopu Erasmus + projekta „Guide the Guide” učenici naše škole (Ana Horvat, Anja Mahnet, Vanja Štrok iz 4.Mb i Leo Fučkar iz 4.G) u pratnji pedagoginje Tatjane Papst i nastavnice Suzane Đurkan boravili su u Coimbri, u Portugalu i aktivno su sudjelovali u projektnim aktivnostima. Radi se o projektu u okviru kojeg učenici iz Portugala, Španjolske, Rumunjske, Italije i Hrvatske razvijaju nove interaktivne ture po muzejima kako bi mladi probudili ljubav prema muzejima i muzeje učinili novim mjestima za učenje.
Domaćin susreta bila je škola Escola Secundária D. Dinis iz Coimbre i tijekom tri radna dana učenici su razgledali grad, upoznali se znamenitostima Sveučilišta u Coimbri, Botanički vrt i prekrasnu baroknu knjižnicu Joaninu koja sadrži opus od oko 250 tisuća knjiga i koja je ukrašena detaljima od pravog zlata. Zanimljivo je da knjige od napada insekata čuvaju šišmiši.
Učenici su predstavili svima jedan od najvažnijih nacionalnih muzeja Portugala Nacional Museum Machado de Castro te su prošetali kroz ostatke daleke prošlosti, Cryptoporticus u kojem se nalazi jedna od najboljih zbirki skulptura iz 14. i 15. st. u Portugalu.
Zanimljive ture bile su prilikom posjete i razgleda PO.RO.S i Conimbriga muzej, u kojima su se upoznali s ostacima rimske kulture.
Posebno zanimljiv bio je znanstveni centar Exploratory gdje su učenici kroz igru i istraživanje učili o mozgu, krvožilnom sustavu, mišićnom sustavu itd.
Osim prehrane, bogate tradicije, iznimne kulturne baštine učenike je gostojubivost i srdačnost domaćina, njihova komunikativnost i spremnost da uz smiješak uvijek pomognu i budu na raspolaganju.
Tri dana projektnog blended susreta nastavit će se virtualnim putem, jer se 18. i 19 listopada planiraju virtualne aktivnosti kojima će se ova mobilnost projekta odraditi u cjelini.