Dvogodišnji Erasmus+ projekt: 1.9.2019. - 31.8.2021.
2019-1-RO01-KA229-063346_3
Strateško partnerstvo između 5 zemalja.
Glavni koordinator: COLEGIUL ECONOMIC "PINTEA VITEAZUL", Cavnic, Rumunjska
Partneri: I.I.S. "Di Poppa-Rozzi", Teramo, Italija
Escola Secundária com 3º Ciclo D. Dinis, Coimbra, Portugal
IES LA SENIA, Valencia, Španjolska
Srednja škola Bedekovčina, Hrvatska
Nastao kao odgovor na problem poboljšanja kvalitete i učinkovitosti obrazovanja korištenjem obrazovnih alata za razgledavanje muzeja i gradova koji aktivno uključuju studente na kreativan i inovativan način. Cilj projekta je povećati uključivanje vođenih obilazaka muzeja i gradova u nastavni proces dizajniranjem 15 inovativnih i interaktivnih modela vođenih obilazaka u svakoj od zemalja sudionica.
Sudionici u projektu: oko 150 učenika starih 14-18 godina iz škola partnera. Sve partnerske škole su strukovne škole, osposobljavaju učenike iz turizma i prehrambene usluge (Rumunjska, Italija), zdravstva, građevinskih zanata i poljoprivrede (Hrvatska), računarske znanosti (Španjolska) i sporta, trgovine i tehnologije (Portugal).
Projektne aktivnosti uglavnom su praktične - obilazak muzeja i gradova po redoslijedu, prepoznavanje postojećih resurse, SWOT analize, kreiranje i međusobno dijeljenje interaktivnih metoda i instrumenata kako bi se preoblikovali vođeni obilasci. Novonastali inovativni obilasci postat će aktivni u muzejima i aktivno će se provoditi s grupama učenika. Kako bi se provele aktivnosti, na učinkovit način će se koristiti široka paleta metoda, među kojima su terenski rad, neformalne metode, interaktivne igre, ICT alati, dramske tehnike, učenje temeljeno na misiji, lov na blago.
Rezultat koji ćemo razviti je pedagoški komplet pod nazivom "Vodiči - primjeri dobre prakse" koji će sadržavati informacije o metodologiji 15 interaktivnih vođenih tura koje su kreirane tijekom projekta, s jasnim primjerima. Komplet će biti popraćen internetskim virtualnim muzejom s vizualnim materijalima (fotografije, prezentacije, video) prikupljenih tijekom domaćih i međunarodnih posjeta.
Uključivanjem u ovaj projekt studenti će poboljšati svoje opće znanje iz različitih područja, pojačat će svoje zanimanje za muzeologiju, upoznat će kulturno nasljeđe Europe, razvit će svoje ključne kompetencije (komunikacija na stranom jeziku, digitalne vještine, socijalne vještine, kritičko razmišljanje) i, prije svega, poboljšat će svoje vještine učenja putem vršnjačkog učenja i metode učenja tijekom rada.
Dugoročne koristi za škole koje sudjeluju odnose se na dobitke ostvarene planiranjem i razvijanje praktičnih aktivnosti koje se provode unutar i izvan trajanja projekta, a također će biti poboljšana suradnja s lokalnim vlastima i lokalnim / regionalnim muzejima projektnim aktivnostima jer će nacionalna kulturna baština biti temelj svih naših aktivnosti.
Logo projekta:
Uz Erasmus+ projekt paralelno provodimo eTwinning projekt Gude the Guide! putem kojim komuniciramo, dijelimo materijale i odrađujemo dio aktivnosti (https://twinspace.etwinning.net/91895/home)
O nama se piše - Diseminacija
Article on the school web page - Short term joint teachers training in Croatia
Article - portal skole.hr - Short term joint teachers training in Croatia
Aricle - local newspapers (web page) - Short term joint teachers training in Croatia
Učenici škole na projektnom susretu u Italiji
Autor: Daniela Usmiani, 3. 3. 2022.
Od 19. do 25. veljače 2022. godine, učenici SŠ Bedekovčina boravili su u talijanskom gradiću Teramo u sklopu Erasmus+ projekta „Guide the Guide“. U navedenome projektu sudjeluju škole iz Rumunjske, Španjolske, Portugala, Italije i Hrvatske, a u okviru projekta učenici izrađuju nove interaktivne ture po muzejima kako bi oni postali zanimljivo i rado posjećeno mjesto učenja!
Učenici Marija Benko, Iva Orešec, Gabrijela Dujmović, Moreno Stanišić i Adriano Fruk, zajedno s nastavnicima Petrom Gorički i Ivanom Pogačićem, predstavljali su školu i sudjelovali u projektnim aktivnostima. Aktivnosti su uključivale posjete muzejima te povijesnim i kulturnim znamenitostima, kao i interaktivne ture pod vodstvom učenika i nastavnika talijanske škole domaćina.
Uz Teramo, učenici su tako imali priliku posjetiti i razgledati gradić Castelli, poznat u svijetu po proizvodnji keramike te su se i sami okušali u oslikavanju keramike, a oslikane tanjuriće ponijeli su kući kao uspomenu na ovaj susret. Učenici su također posjetili Campo Valano, Campli i Civitellu, te Azzinano, pitoreskno mjesto smješteno u blizini Terama koje se posljednjih godina razvija kao turističko mjesto zahvaljujući muralima kojima su oslikane fasade kuća.
Posljednjega dana susreta, učenici su posjetili Rim te ga razgledali na malo drugačiji način, slijedeći tragove i otkrivajući rješenja zagonetki. Uz razgledavanje turističkih mjesta pokrajine Abruzzo, učenici su se također imali priliku upoznati s posebnostima talijanske kuhinje te naučiti nešto o vrstama kave.
Petra Gorički, prof.