Dvogodišnji Erasmus+ projekt: 1.9.2019. - 31.8.2021.
2019-1-RO01-KA229-063346_3
Strateško partnerstvo između 5 zemalja.
Glavni koordinator: COLEGIUL ECONOMIC "PINTEA VITEAZUL", Cavnic, Rumunjska
Partneri: I.I.S. "Di Poppa-Rozzi", Teramo, Italija
Escola Secundária com 3º Ciclo D. Dinis, Coimbra, Portugal
IES LA SENIA, Valencia, Španjolska
Srednja škola Bedekovčina, Hrvatska
Nastao kao odgovor na problem poboljšanja kvalitete i učinkovitosti obrazovanja korištenjem obrazovnih alata za razgledavanje muzeja i gradova koji aktivno uključuju studente na kreativan i inovativan način. Cilj projekta je povećati uključivanje vođenih obilazaka muzeja i gradova u nastavni proces dizajniranjem 15 inovativnih i interaktivnih modela vođenih obilazaka u svakoj od zemalja sudionica.
Sudionici u projektu: oko 150 učenika starih 14-18 godina iz škola partnera. Sve partnerske škole su strukovne škole, osposobljavaju učenike iz turizma i prehrambene usluge (Rumunjska, Italija), zdravstva, građevinskih zanata i poljoprivrede (Hrvatska), računarske znanosti (Španjolska) i sporta, trgovine i tehnologije (Portugal).
Projektne aktivnosti uglavnom su praktične - obilazak muzeja i gradova po redoslijedu, prepoznavanje postojećih resurse, SWOT analize, kreiranje i međusobno dijeljenje interaktivnih metoda i instrumenata kako bi se preoblikovali vođeni obilasci. Novonastali inovativni obilasci postat će aktivni u muzejima i aktivno će se provoditi s grupama učenika. Kako bi se provele aktivnosti, na učinkovit način će se koristiti široka paleta metoda, među kojima su terenski rad, neformalne metode, interaktivne igre, ICT alati, dramske tehnike, učenje temeljeno na misiji, lov na blago.
Rezultat koji ćemo razviti je pedagoški komplet pod nazivom "Vodiči - primjeri dobre prakse" koji će sadržavati informacije o metodologiji 15 interaktivnih vođenih tura koje su kreirane tijekom projekta, s jasnim primjerima. Komplet će biti popraćen internetskim virtualnim muzejom s vizualnim materijalima (fotografije, prezentacije, video) prikupljenih tijekom domaćih i međunarodnih posjeta.
Uključivanjem u ovaj projekt studenti će poboljšati svoje opće znanje iz različitih područja, pojačat će svoje zanimanje za muzeologiju, upoznat će kulturno nasljeđe Europe, razvit će svoje ključne kompetencije (komunikacija na stranom jeziku, digitalne vještine, socijalne vještine, kritičko razmišljanje) i, prije svega, poboljšat će svoje vještine učenja putem vršnjačkog učenja i metode učenja tijekom rada.
Dugoročne koristi za škole koje sudjeluju odnose se na dobitke ostvarene planiranjem i razvijanje praktičnih aktivnosti koje se provode unutar i izvan trajanja projekta, a također će biti poboljšana suradnja s lokalnim vlastima i lokalnim / regionalnim muzejima projektnim aktivnostima jer će nacionalna kulturna baština biti temelj svih naših aktivnosti.
Logo projekta:
Uz Erasmus+ projekt paralelno provodimo eTwinning projekt Gude the Guide! putem kojim komuniciramo, dijelimo materijale i odrađujemo dio aktivnosti (https://twinspace.etwinning.net/91895/home)
O nama se piše - Diseminacija
Article on the school web page - Short term joint teachers training in Croatia
Article - portal skole.hr - Short term joint teachers training in Croatia
Aricle - local newspapers (web page) - Short term joint teachers training in Croatia
G2G u Bedekovčini
Autor: Daniela Usmiani, 20. 5. 2022.
U okviru Erasmus+ projekta "Guide the Guide!", od 9. - 13. svibnja 2022., kao domaćini projektnog susreta učenja i poučavanja ugostili smo 21 učenika i 8 nastavnika iz četiri partnerske zemlje Rumunjske, Italije, Portugala i Španjolske. G2G je projekt u okviru kojem surađujemo s lokalnim muzejima i kreiramo nove interaktivne ture kako bi približili muzeje učenicima te kako bi im postali zanimljivo i rado posjećeno mjesto učenja. Aktivnosti smo pripremili u suradnji s Muzejom grada Pregrade Zlatko Dragutin Tudjina i Dvorom Trakošćan u kojima smo zajedničkom suradnjom pripremili nove drugačije aktivnosti za posjetitelje.
U Muzeju grada Pregrade u suradnji s ravnateljem muzeja g. Davorom Špoljarom osmislili smo tri escape igre u svakoj od izložbenih postava.
Tako su u numizmatičkoj postavi istražujući pojedine izloške učenici dolazili do novih znanja o poznatim fizičarima, astronautima i Olimpijskim igrama.
U postavi rudarstva i geologije u mraku su sa svjetiljkama na glavi tražili skrivene podatke i otkrivali dijelove stihova Himne rudara, dok su u Ljekarničkoj zbirci Thierry tražili dijelove izgubljenog recepta slavnog ljekarnika.
Dvor Trakošćan doveo je do novih vještina naših učenika koji su postali pravi vodiči koji vode posjetitelje kroz tajni svijet i zanimljivosti života obtelji Drašković te načina života ljudi u dvorcu ne zaboravljajući i povijesne detalje. Na svakom katu učenici su rješavali i nekoliko zadataka kojima su potvrdili osnovne pojmove vezane za postavu koju su razgledali.
Posebno je dojmljiv bio razgled prostorija u kojem je obitelj Drašković živjela kroz koju su ih proveli Leonarda i Dominik obučeni u prigodne kostime koje nam je ustupila voditeljica muzeja Seljačkih buna, gđa Vlatka Filipčić Maligec koja je prepoznala vrijednost ovog projekta na čemu joj od srca zahvaljujemo.
Razgled naše Bedekovčine osmislili smo biciklističkom rutom kako bismo obišli Dvorac Gornja Bedekovčina kako bismo opisali povijest našeg mjesta, te obišli i Crkvu sv Barbare i naša predivna bedekovčanska jezera.Na svakom od postaja učenici su imali poneki kreativni zadatak.
Uz radionicu u Parku znanosti te Time Travel razgled Zagreba i Muzej iluzija naše su aktivnosti bile u potpunosti zaokružene, a svi učenici imali priliku upoznati naš glavni grad na poseban i nezaboravljiv način.
Uvijek se našlo vremena za sport, za ples i zajedničko neobavezno druženje koje ćemo nastaviti na zadnjem susretu projektnih timova u Rumunjskoj već krajem svibnja.