Dvogodišnji Erasmus+ projekt: 1.9.2019. - 31.8.2021.
2019-1-RO01-KA229-063346_3
Strateško partnerstvo između 5 zemalja.
Glavni koordinator: COLEGIUL ECONOMIC "PINTEA VITEAZUL", Cavnic, Rumunjska
Partneri: I.I.S. "Di Poppa-Rozzi", Teramo, Italija
Escola Secundária com 3º Ciclo D. Dinis, Coimbra, Portugal
IES LA SENIA, Valencia, Španjolska
Srednja škola Bedekovčina, Hrvatska
Nastao kao odgovor na problem poboljšanja kvalitete i učinkovitosti obrazovanja korištenjem obrazovnih alata za razgledavanje muzeja i gradova koji aktivno uključuju studente na kreativan i inovativan način. Cilj projekta je povećati uključivanje vođenih obilazaka muzeja i gradova u nastavni proces dizajniranjem 15 inovativnih i interaktivnih modela vođenih obilazaka u svakoj od zemalja sudionica.
Sudionici u projektu: oko 150 učenika starih 14-18 godina iz škola partnera. Sve partnerske škole su strukovne škole, osposobljavaju učenike iz turizma i prehrambene usluge (Rumunjska, Italija), zdravstva, građevinskih zanata i poljoprivrede (Hrvatska), računarske znanosti (Španjolska) i sporta, trgovine i tehnologije (Portugal).
Projektne aktivnosti uglavnom su praktične - obilazak muzeja i gradova po redoslijedu, prepoznavanje postojećih resurse, SWOT analize, kreiranje i međusobno dijeljenje interaktivnih metoda i instrumenata kako bi se preoblikovali vođeni obilasci. Novonastali inovativni obilasci postat će aktivni u muzejima i aktivno će se provoditi s grupama učenika. Kako bi se provele aktivnosti, na učinkovit način će se koristiti široka paleta metoda, među kojima su terenski rad, neformalne metode, interaktivne igre, ICT alati, dramske tehnike, učenje temeljeno na misiji, lov na blago.
Rezultat koji ćemo razviti je pedagoški komplet pod nazivom "Vodiči - primjeri dobre prakse" koji će sadržavati informacije o metodologiji 15 interaktivnih vođenih tura koje su kreirane tijekom projekta, s jasnim primjerima. Komplet će biti popraćen internetskim virtualnim muzejom s vizualnim materijalima (fotografije, prezentacije, video) prikupljenih tijekom domaćih i međunarodnih posjeta.
Uključivanjem u ovaj projekt studenti će poboljšati svoje opće znanje iz različitih područja, pojačat će svoje zanimanje za muzeologiju, upoznat će kulturno nasljeđe Europe, razvit će svoje ključne kompetencije (komunikacija na stranom jeziku, digitalne vještine, socijalne vještine, kritičko razmišljanje) i, prije svega, poboljšat će svoje vještine učenja putem vršnjačkog učenja i metode učenja tijekom rada.
Dugoročne koristi za škole koje sudjeluju odnose se na dobitke ostvarene planiranjem i razvijanje praktičnih aktivnosti koje se provode unutar i izvan trajanja projekta, a također će biti poboljšana suradnja s lokalnim vlastima i lokalnim / regionalnim muzejima projektnim aktivnostima jer će nacionalna kulturna baština biti temelj svih naših aktivnosti.
Logo projekta:
Uz Erasmus+ projekt paralelno provodimo eTwinning projekt Gude the Guide! putem kojim komuniciramo, dijelimo materijale i odrađujemo dio aktivnosti (https://twinspace.etwinning.net/91895/home)
O nama se piše - Diseminacija
Article on the school web page - Short term joint teachers training in Croatia
Article - portal skole.hr - Short term joint teachers training in Croatia
Aricle - local newspapers (web page) - Short term joint teachers training in Croatia
Guide the Guide! - Učenici škole u Rumunjskoj
Autor: Daniela Usmiani, 7. 6. 2022.
Od 29. svibnja do 2. lipnja 2022. godine u školi Colegiul economic „Pintea Viteazul“ Cavnic, Rumunjska, realizirana je mobilnost učenika u okviru projekta „Guide the guide“ u kojem sudjeluje i naša škola. Sudjelovali su Dominik Cvek, Ema Bat, Ana Galic, Luka Hudek, Filip Jadek i Kristijan Kveštak u pratnji nastavnica Jasne Šalamon i Tajane Sedak Benčić.
U okviru projekta učenici korištenjem suvremenih obrazovnih i tehnoloških alata osmišljavaju vođene ture muzeja i gradova koji uključuju posjetitelje na inovativan, kretivan i zabavan način. Svrha je, naravno, poboljšanje kvalitete i učinkovitosti obrazovanja, ali i osuvremenjivanje i povećanje atraktivnosti muzejskih i turističkih sadržaja.
Na početku mobilnosti upoznali smo se sa školom domaćinom, gradom Cavnicom i rumunjskim jezikom. U okviru radionica u gradu Cavnicu obrađeni su skijalište i kulturno-povijesne znamenitosti. U gradu Baia Mare turističke ture obuhvatile su povijesni, etnografski i rudarski muzej.
Ovi gradovi nalaze se u pokrajini Maramureš u kojoj se njeguje tradicija i ističe uporaba drva u svakodnevnom životu i predmetima kojima se koriste. Za to područje su karakteristične drvene crkve koje su jedinstvene u svojoj ljepoti i izvedbi, što smo mogli vidjeti i u samostanu Barsana.
U mjestu Săpânța posjetili smo „veselo groblje“, specifično po obojanim drvenim križevima na kojima je opisana pokojna osoba. To područje je u povijesti bilo poznato i po iskapanju soli. Iskopine su se s vremenom napunile vodom i danas su to slana jezera koja se koriste u ljekovite svrhe. Na kraju svih aktivnosti posjetili smo i jedno od tih jezera.
Prolazeći sve sadržaje, naučili smo puno o povijesti i načinu života u ovom kraju Rumunjske, ali i uočili sličnosti s nekadašnjim načinom života u našem kraju.
Video naših domaćina - mobilnost u Rumunjskoj
Tajana Sedak Benčić, prof.