Dvogodišnji Erasmus+ projekt: 1.9.2019. - 31.8.2021.
2019-1-RO01-KA229-063346_3
Strateško partnerstvo između 5 zemalja.
Glavni koordinator: COLEGIUL ECONOMIC "PINTEA VITEAZUL", Cavnic, Rumunjska
Partneri: I.I.S. "Di Poppa-Rozzi", Teramo, Italija
Escola Secundária com 3º Ciclo D. Dinis, Coimbra, Portugal
IES LA SENIA, Valencia, Španjolska
Srednja škola Bedekovčina, Hrvatska
Nastao kao odgovor na problem poboljšanja kvalitete i učinkovitosti obrazovanja korištenjem obrazovnih alata za razgledavanje muzeja i gradova koji aktivno uključuju studente na kreativan i inovativan način. Cilj projekta je povećati uključivanje vođenih obilazaka muzeja i gradova u nastavni proces dizajniranjem 15 inovativnih i interaktivnih modela vođenih obilazaka u svakoj od zemalja sudionica.
Sudionici u projektu: oko 150 učenika starih 14-18 godina iz škola partnera. Sve partnerske škole su strukovne škole, osposobljavaju učenike iz turizma i prehrambene usluge (Rumunjska, Italija), zdravstva, građevinskih zanata i poljoprivrede (Hrvatska), računarske znanosti (Španjolska) i sporta, trgovine i tehnologije (Portugal).
Projektne aktivnosti uglavnom su praktične - obilazak muzeja i gradova po redoslijedu, prepoznavanje postojećih resurse, SWOT analize, kreiranje i međusobno dijeljenje interaktivnih metoda i instrumenata kako bi se preoblikovali vođeni obilasci. Novonastali inovativni obilasci postat će aktivni u muzejima i aktivno će se provoditi s grupama učenika. Kako bi se provele aktivnosti, na učinkovit način će se koristiti široka paleta metoda, među kojima su terenski rad, neformalne metode, interaktivne igre, ICT alati, dramske tehnike, učenje temeljeno na misiji, lov na blago.
Rezultat koji ćemo razviti je pedagoški komplet pod nazivom "Vodiči - primjeri dobre prakse" koji će sadržavati informacije o metodologiji 15 interaktivnih vođenih tura koje su kreirane tijekom projekta, s jasnim primjerima. Komplet će biti popraćen internetskim virtualnim muzejom s vizualnim materijalima (fotografije, prezentacije, video) prikupljenih tijekom domaćih i međunarodnih posjeta.
Uključivanjem u ovaj projekt studenti će poboljšati svoje opće znanje iz različitih područja, pojačat će svoje zanimanje za muzeologiju, upoznat će kulturno nasljeđe Europe, razvit će svoje ključne kompetencije (komunikacija na stranom jeziku, digitalne vještine, socijalne vještine, kritičko razmišljanje) i, prije svega, poboljšat će svoje vještine učenja putem vršnjačkog učenja i metode učenja tijekom rada.
Dugoročne koristi za škole koje sudjeluju odnose se na dobitke ostvarene planiranjem i razvijanje praktičnih aktivnosti koje se provode unutar i izvan trajanja projekta, a također će biti poboljšana suradnja s lokalnim vlastima i lokalnim / regionalnim muzejima projektnim aktivnostima jer će nacionalna kulturna baština biti temelj svih naših aktivnosti.
Logo projekta:
Uz Erasmus+ projekt paralelno provodimo eTwinning projekt Gude the Guide! putem kojim komuniciramo, dijelimo materijale i odrađujemo dio aktivnosti (https://twinspace.etwinning.net/91895/home)
O nama se piše - Diseminacija
Article on the school web page - Short term joint teachers training in Croatia
Article - portal skole.hr - Short term joint teachers training in Croatia
Aricle - local newspapers (web page) - Short term joint teachers training in Croatia
Primjer dobre prakse - e-knjiga "Vođene ture/Guided Tours"
Autor: Daniela Usmiani, 24. 8. 2022.
Novonastala e-knjiga, pedagoški komplet, razvijena je u okviru dvogodišnjeg Erasmus+ projekta ”Guide the Guide!” (G2G) – školskog partnerstva kojeg je provela Srednja škola Bedekovčina u suradnji sa četiri europske škole; glavni koordinator Colegiul Economic “Pintea Viteazul” iz Cavnica, iz Rumunjske te škole iz Italije, Portugala i Španjolske.
Projektna ideja je nastala na temelju potrebe za poboljšanjem kvalitete i učinkovitosti obrazovanja korištenjem vođenih obilazaka muzeja i gradova kao obrazovnih alata koji angažiraju učenike na kreativan i inovativan način.
U konačnici, projekt je uspio povećati korištenje vođenih obilazaka muzeja i gradova kao integrativno/komplementarnog obrazovnog sredstva.
Komplet se sastoji od 15 inovativnih i interaktivnih modela vođenih obilazaka, predloženih od strane partnerskih škola:
10 vođenih obilazaka muzeja s raznim specifičnostima (umjetnost, povijest, etnografija, znanost)
5 obilazaka grada/mjesta s vodičem.
Sve ture osmišljene su korištenjem atraktivnih metoda, poput escape rooma, potrage za blagom, otkriće temeljeno na misiji, izazov s lutkom, proširena/virtualna stvarnost, proširena stvarnost, neformalno učenje, dramske tehnike itd. i digitalni alati kao što su QR kodovi, videozapisi, online igre ili upitnici zadovoljstva/evaluacije. Sve ture testirane su na lokalnoj i međunarodnoj razini, te nakon testiranja naknadno unaprijeđene.
Komplet je popraćen virtualnim multidisciplinarnim muzejom koji uključuje sve resurse i vizualne materijale pripremljene za obilaske (prezentacije, video zapise, online igre, relevantne fotografije).
Konačni rezultat, e-knjiga sadrži niz inovativnih metoda, fokusirana je na povećanje korelacije između učenika i teorijskih znanja i sadržaja prezentirane tijekom vodstva bilo kroz muzejske postave ili kroz gradove/mjesta aktivnim angažmanom učenika.
Rezultat projekta je izuzetno koristan za nastavnika, za jačanje njihovih svakodnevnih metoda poučavanja koje koriste u nastavi, ali i za muzejske vodiče koji također mogu dobiti inspiraciju za zanimljivija vodstva te je velik broj muzeja koji su surađivali s školama u projektu naše nove ture uvrstio u svoju stalnu ponudu n što smo izuzetno ponosni.
U okviru projekta Srednja škola Bedekovčina je tijekom domaćinstva u svibnju 2022. zajedno s partnerima testirala nove interaktivne ture: tri escape sobe izrađene u suradnji s Muzejom grada Pregrade, interaktivnu turu kreiranu uz suradnju s muzejom Dvor Trakošćan te biciklističku turu s praktičnim zadacima u Bedekovčini.
Kako biste pristupili e-knjizi slijedite poveznicu: Vođene ture/Guided Tours