Prema modernoj europskoj školi jednogodišnji je projekt u sklopu programa Erasmus+, Ključna aktivnost 1 – Mobilnost u svrhu učenja za pojedince, financiran od strane Europske unije posredstvom nacionalne Agencije za mobilnost i programe EU. U provođenju projekta sudjelovat će devet nastavnika Srednje škole Bedekovčina različitih profila (od stručnih suradnika – pedagoginje i psihologa, nastavnika općih predmeta – hrvatskog, engleskog i latinskog jezika, geografije, nastavnica informatike i matematike, nastavnice stručnih predmeta) koji će provesti po tjedan dana na stručnom usavršavanju u inozemstvu, a zatim putem edukacije ostalih kolega nastavnika, preko radionica za nastavnike – razrednike, uvrštavanjem novih nastavnih jedinica u promijenjeni kurikulum određenih nastavnih predmeta, uvođenjem suvremenijih metoda poučavanja u svakodnevnu nastavu, korištenjem najrazličitijih izvora znanja, naročito na engleskom jeziku, parcijalnim uvođenjem nastave na engleskom jeziku..., nastojati osuvremeniti provođenje nastave u školi i učiniti je zanimljivijom.
Ciljevi projekta kreću se u dva osnovna smjera:
1. Spriječiti rano napuštanje školovanja i odustajanje od obrazovanja. Manjkavo obrazovanje velika je prepreka u zapošljavanju mladih. Slabo obrazovanje, nespremnost za tržište rada, niska razina komunikativnosti i nespremnost na cjeloživotno učenje, pa čak i promjenu zanimanja tokom života, znatno ograničava mogućnost napredovanja i uspjeha u budućnosti. Zanimljivija, osuvremenjena nastava i adekvatna psihološka pomoć trebale bi svim učenicima pomoći da uspješno završe srednjoškolsko obrazovanje bez neuspjeha i preranog napuštanja školovanja.
2. Drugi cilj odnosi se na povisivanje motivacije za uspjehom u učenju i daljnjem nastavku školovanja kod nadarenih učenika. Upućivanjem na dodatne izvore znanja, korištenje računalnih tehnologija i stranih jezika u proširivanju nastavnih sadržaja, promjenom kurikuluma zbog zahtjeva za uspješnijim svladavanjem osnovnih i dodatnih ispita državne mature ili prijemnih ispita na pojedinim fakultetima... trebalo bi rezultirati povećanim uspjehom prilikom upisivanja željenih studija, dobrom podlogom za uspješno studiranje i spremnost na cjeloživotno učenje i napredovanje.
Oba cilja vode k ostvarenju zacrtanih misije i vizije škole: stvoriti kvalitetnu školu, sa zadovoljnim učenicima, nastavnicima i roditeljima i lokalnim partnerima, a također se počinje provoditi Europska strategija Škole pripremljena za budućih pet godina.
Sanja Markuš, koordinatorica projekta
Praktični seminar ''ICT for Teaching'' u Irskoj (galerija+Press Clipping)
Autor: Krasnodor Mikša, 3. 9. 2016.
U razdoblju od 11. do 22. srpnja 2016. tri nastavnice škole: Lovorka Lučić, Petra Končić i Sanja Markuš, pohađale su u sklopu aktivnosti jednogodišnjeg Erasmus+ projekta „Prema modernoj europskoj školi“ u organizaciji English Mattersa u Trinity Collegeu u Dublinu, Irska, desetodnevni praktični seminar „ICT for Teaching“ (odnosno, kako inkorporirati suvremenu računalnu tehnologiju u nastavu)
Nakon formiranja grupa i učenja općenito o računalnoj tehnologiji, krenulo se na sistematizaciju računalnih aplikacija (za razmjenu i kopiranje sadržaj, prezentiranje i kritičko mišljenje, stvaranje umnih mapa, izradu upitnika i kvizova, za traženje sadržaja na Netu, za obradu fotografija i crteža, za pisanje i korištenje stranih jezika, matematičke aplikacije). Proučavajući društvene mreže i aplikacije (Facebook (ali, privatnost, kontrola, sigurnost, etika), Edmodo, Twitter, Instagram, Dropbox), govorilo se i o sigurnosti na internetu.
U ostalim danima seminara obrađivale su se aplikacije za multimedijski prikaz u nastavi (Lino, Kahoot, Glogster, Geogebra,, Animoto,…).
Nakon prezentacije i demonstriranja primjene pojedinih aplikacija polaznici seminara su u poslijepodnevnim satima na vlastitim računalima u radionicama vježbali njihovo korištenje i izvršavali zadane zadatke. Posljednji dan u grupama je prezentiran sažetak svih materijala načinjenih na seminaru koji će poslužiti kao model koji se može korisno upotrijebiti i primjenjivati u svakodnevnom podučavanju.
U službi sadržaja seminara bila su i kulturološka događanja – obilazak grada, posjete muzejima, tematska predavanja, irska glazba i ples… Tako su naše nastavnice detaljno upoznale Dublin i njegove znamenitosti (arhitekstura, Trinity koledž,), posjetile neke važne srednjovjekovne i keltske destinacije kojima obiluje Irska (Glendalough), prirodne znamenitosti (litice Moher, nacionalni park Wicklow Mountains), kao i Muzej Titanica u Sjevernoj Irskoj.
Sanja Markuš