Prema modernoj europskoj školi jednogodišnji je projekt u sklopu programa Erasmus+, Ključna aktivnost 1 – Mobilnost u svrhu učenja za pojedince, financiran od strane Europske unije posredstvom nacionalne Agencije za mobilnost i programe EU. U provođenju projekta sudjelovat će devet nastavnika Srednje škole Bedekovčina različitih profila (od stručnih suradnika – pedagoginje i psihologa, nastavnika općih predmeta – hrvatskog, engleskog i latinskog jezika, geografije, nastavnica informatike i matematike, nastavnice stručnih predmeta) koji će provesti po tjedan dana na stručnom usavršavanju u inozemstvu, a zatim putem edukacije ostalih kolega nastavnika, preko radionica za nastavnike – razrednike, uvrštavanjem novih nastavnih jedinica u promijenjeni kurikulum određenih nastavnih predmeta, uvođenjem suvremenijih metoda poučavanja u svakodnevnu nastavu, korištenjem najrazličitijih izvora znanja, naročito na engleskom jeziku, parcijalnim uvođenjem nastave na engleskom jeziku..., nastojati osuvremeniti provođenje nastave u školi i učiniti je zanimljivijom.
Ciljevi projekta kreću se u dva osnovna smjera:
1. Spriječiti rano napuštanje školovanja i odustajanje od obrazovanja. Manjkavo obrazovanje velika je prepreka u zapošljavanju mladih. Slabo obrazovanje, nespremnost za tržište rada, niska razina komunikativnosti i nespremnost na cjeloživotno učenje, pa čak i promjenu zanimanja tokom života, znatno ograničava mogućnost napredovanja i uspjeha u budućnosti. Zanimljivija, osuvremenjena nastava i adekvatna psihološka pomoć trebale bi svim učenicima pomoći da uspješno završe srednjoškolsko obrazovanje bez neuspjeha i preranog napuštanja školovanja.
2. Drugi cilj odnosi se na povisivanje motivacije za uspjehom u učenju i daljnjem nastavku školovanja kod nadarenih učenika. Upućivanjem na dodatne izvore znanja, korištenje računalnih tehnologija i stranih jezika u proširivanju nastavnih sadržaja, promjenom kurikuluma zbog zahtjeva za uspješnijim svladavanjem osnovnih i dodatnih ispita državne mature ili prijemnih ispita na pojedinim fakultetima... trebalo bi rezultirati povećanim uspjehom prilikom upisivanja željenih studija, dobrom podlogom za uspješno studiranje i spremnost na cjeloživotno učenje i napredovanje.
Oba cilja vode k ostvarenju zacrtanih misije i vizije škole: stvoriti kvalitetnu školu, sa zadovoljnim učenicima, nastavnicima i roditeljima i lokalnim partnerima, a također se počinje provoditi Europska strategija Škole pripremljena za budućih pet godina.
Sanja Markuš, koordinatorica projekta
Discovering Renaissance Art in Florence (galerija)
Autor: Krasnodor Mikša, 5. 9. 2016.
Od 22. do 27. kolovoza 2016. nastavnica Sanja Markuš u sklopu aktivnosti projekta „Prema modernoj europskoj školi“ pohađala je stručni seminar „Discovering Renaissance Art in Florence“ koji je osim teoretske nastave uključivao i posjet svim renesansnim građevinama i muzejima s kolekcijom najznačajnijih slikarskih i skulpturalnih djela u Firenci, gradu u kojem je rođena renesansa.
Uvodno dan proučavao je korijene renesanse, romaničku i gotičku umjetnost u Firenci (Krstionica katedrale, crkve San Miniato i Santa Croce, katedrala Santa Maria del Fiore. Slike na dasci 14. stoljeća – Giotto i Cimabue.) i obilazak gradske vijećnice.
Slijedila je umjetnost Quattrocenta – rane renesanse (arhitekt Brunelleschi, kipar Donatello i slikar Masaccio), posjet crkvi Santo Spirito i San Miniato al Monte te opus slikara Masaccioa, posjet kapeli obitelji Brancacci i crkvi Santa Maria Novella (prva primjena perspektive u slikarstvu – Sv. Trojstvo, Masaccio) i posjet katedralnom kompleksu i Muzeju katedrale.
Nakon teme umjetnosti Cinquecenta – visoke renesanse, tematski su se obradili Sandro Botticelli, univerzalni umjetnici Leonardo da Vinci i Rafael te Michelangelo Buonarotti, odnosno proučavanje njegovih djela u Firenci u galeriji Akademija (David, Robovi, Pieta Rondanini, srednjovjekovno slikarstvo poliptiha, muzej glazbenih instrumenata) i novoj sakristiji crkve San Lorenzo gdje se nalaze Medicejski grobovi.
Zadnji dan bio j eorganiziran posjet jednoj od najpoznatijih svjetskih znamenitosti - Galeriji Uffizi i poslijepodne izlet u Sienu.
Bilo je to vrlo intenzivno i zahtjevno stručno usavršavanje na samim izvorima renesansne umjetnosti. Odličan način da se stečenim znanjem unaprijedi nastava predmeta Povijest arhitekture i umjetnosti i tako u samim učenicima potakne ljubav prema umjetnosti graditeljstva i eventualno pomogne u odabiru budućeg zanimanja.
Sanja Markuš