Prema modernoj europskoj školi jednogodišnji je projekt u sklopu programa Erasmus+, Ključna aktivnost 1 – Mobilnost u svrhu učenja za pojedince, financiran od strane Europske unije posredstvom nacionalne Agencije za mobilnost i programe EU. U provođenju projekta sudjelovat će devet nastavnika Srednje škole Bedekovčina različitih profila (od stručnih suradnika – pedagoginje i psihologa, nastavnika općih predmeta – hrvatskog, engleskog i latinskog jezika, geografije, nastavnica informatike i matematike, nastavnice stručnih predmeta) koji će provesti po tjedan dana na stručnom usavršavanju u inozemstvu, a zatim putem edukacije ostalih kolega nastavnika, preko radionica za nastavnike – razrednike, uvrštavanjem novih nastavnih jedinica u promijenjeni kurikulum određenih nastavnih predmeta, uvođenjem suvremenijih metoda poučavanja u svakodnevnu nastavu, korištenjem najrazličitijih izvora znanja, naročito na engleskom jeziku, parcijalnim uvođenjem nastave na engleskom jeziku..., nastojati osuvremeniti provođenje nastave u školi i učiniti je zanimljivijom.
Ciljevi projekta kreću se u dva osnovna smjera:
1. Spriječiti rano napuštanje školovanja i odustajanje od obrazovanja. Manjkavo obrazovanje velika je prepreka u zapošljavanju mladih. Slabo obrazovanje, nespremnost za tržište rada, niska razina komunikativnosti i nespremnost na cjeloživotno učenje, pa čak i promjenu zanimanja tokom života, znatno ograničava mogućnost napredovanja i uspjeha u budućnosti. Zanimljivija, osuvremenjena nastava i adekvatna psihološka pomoć trebale bi svim učenicima pomoći da uspješno završe srednjoškolsko obrazovanje bez neuspjeha i preranog napuštanja školovanja.
2. Drugi cilj odnosi se na povisivanje motivacije za uspjehom u učenju i daljnjem nastavku školovanja kod nadarenih učenika. Upućivanjem na dodatne izvore znanja, korištenje računalnih tehnologija i stranih jezika u proširivanju nastavnih sadržaja, promjenom kurikuluma zbog zahtjeva za uspješnijim svladavanjem osnovnih i dodatnih ispita državne mature ili prijemnih ispita na pojedinim fakultetima... trebalo bi rezultirati povećanim uspjehom prilikom upisivanja željenih studija, dobrom podlogom za uspješno studiranje i spremnost na cjeloživotno učenje i napredovanje.
Oba cilja vode k ostvarenju zacrtanih misije i vizije škole: stvoriti kvalitetnu školu, sa zadovoljnim učenicima, nastavnicima i roditeljima i lokalnim partnerima, a također se počinje provoditi Europska strategija Škole pripremljena za budućih pet godina.
Sanja Markuš, koordinatorica projekta
Erasmus+ projekt na Azorima (galerija)
Autor: Krasnodor Mikša, 11. 9. 2016.
Nastavnik Ivan Pogačić proveo je dio ljeta na Azorskim otocima u sklopu Erasmus+ projekta Prema modernoj europskoj školi. Evo što kaže.
Dio ovog nezaboravnog ljeta proveo sam na Azorskim otocima udaljenim preko 3600 km od naše škole. Bilo je to u sklopu Erasmus+ Staff Mobility projekta koji je organizirao CHAIN foundation institut. Ime samog seminara je „In search of the Sunset: the Azores“, a na raspolaganju je i ove godine.
Azorski otoci teritorijalno pripadaju Portugalu pa sam, čekajući avion prema otočju, jedan dan proveo u njihovom glavnom gradu - Lisabonu.
Autonomnu regiju Azori ustvari čine 9 otoka koji su površinom gotovo jednaki kao i naših 9 najvećih otoka. Mi smo ih posjetili tri i to Terceiru, Faial i Pico. Kad kažem mi, mislim na 20 profesora iz različitih dijelova EU-a (Bugarska, Švedska, Njemačka, Poljska, Finska, Portugal, Nizozemska, Slovenija, Estonija i, naravno, Hrvatska). Seminar je trajao sedam dana, a u tom radnom tjednu obradili smo teme poput:
- globalna tektonika ploča - Azori su vulkanski otoci nastali razmicanjem Euroazijske i Sjevernoameričke ploče
- vulkani - bili smo unutar kratera vulkana, obišli špilje nastale tokom lave, vidjeli fumarole
- gledali kitove - Azorske otoke uvijek posjećuju kitovi prilikom svojih migracija, a u prošlosti lov na njih bio je unosan posao. Danas je gledanje kitova turistički unosan posao.
- proučavali kulturu i povijest otočana - većina stanovnika bavi se uzgojem krava, ribarstvom, proizvodnjom vina, turizmom…
Bilo je to jedno nezaboravno iskustvo i svakako bi ovaj seminar preporučio svakom profesoru.
Ivan Pogačić