Dvogodišnji Eramus+ projekt "Future in our hands" osmišljen je s ciljem unapređenja stručnih kompetencija učenika i obogaćivanja nastave stručnih predmeta naše škole u sva tri odjela: graditeljskom, medicinskom i poljoprivrednom. U medicinskom odjelu želimo održati standard i kvalitetu znanja i vještina učenika smjera medicinska sestra/tehničar opće njege i fizioterapeutski tehničar. Agrotehničari u kurikulumu nemaju praktičnu nastavu, pa Projekt stvara preduvjete da učenici teoretsko znanje povežu s praktičnom primjenom. U graditeljskom odsjeku planira se uvođenje novih IT alata i sadržaja, te dograđivanje kurikuluma, čime će se zanimanja arhitektonski tehničar i građevinski tehničar osuvremeniti i učiniti atraktivnijima učenicima pri odabiru nastavka školovanja, obzirom da imamo slab interes za upis u ta zanimanja, kao i sve lošiju uspjeh prijavljenih učenika iz osnovne škole. Zbog velikog broja različitih zanimanja u školi, planira se dvogodišnji projekt kao dio petogodišnjeg ciklusa predviđenog Europskim razvojnim planom.
Sudionici Projekta su:
a) 75 učenika čije obrazovanje traje četiri ili pet godina: 26 arhitektonskih i 14 građevinskih tehničara, 10 medicinskih sestara/medicinskih tehničara opće njege, 10 fizioterapeutskih tehničara i 15 agrotehničara
b) tri nastavnika strukovnih predmeta
Učenici će odrađivanjem stručne prakse u inozemnim tvrtkama dopuniti svoja stručna znanja, upoznati način organizacije rada i usavršiti znanje engleskog jezika, posebice stručne terminologije. Stručnom praksom učenici će ili nadograditi postojeće znanje i vještine ili nadopuniti znanje dodatnim sadržajima koji nisu sastavni dio kurikuluma.
Deset arhitektonskih i građevinskih tehničara trećih i četvrtih razreda prvi tjedan boravka u Irskoj će se stručno educirati u radu u računalnom programu za interaktivno projektiranje Revit koji se u školi ne uči i tek se uvodi u arhitektonske tvrtke u Hrvatskoj, a sljedeća dva tjedna provest će na iskustvenom radu u tvrtkama i arhitektonskim biroima. Ova se aktivnost provodi i u prvoj i u drugoj godini Projekta.
Šesnaest učenika drugog , trećeg i četvrtog razreda proširit će svoje znanje projektiranjem pasivne solarne kuće u Malagi u Španjolskoj, što je također nadgradnja kurikuluma. U drugoj godini projekta četiri učenika arhitektonska tehničara koji su svladali projektiranje jednostavnih građevina u Revitu nadogradit će svoja znanja na praktičnom radu u Španjolskoj.
Medicinske sestre/medicinski tehničari opće njege usavršit će postupke zdravstvene njege s naglaskom na suvremene terapije u obradi kroničnih rana, a fizioterapeutski tehničari naučiti metode fizikalne terapije za prevenciju dekubitusa i pneumonije. Planira se po pet učenika iz svake struke,
jednom u prvoj, a drugi put u drugoj godini Projekta.
Deset agrotehničara će nadograditi teoretsko znanje iz stočarstva učeći i radeći na farmi u Španjolskoj. U kurikulumu agrotehničara nije predviđena stručna praksa i u Školi se ne može organizirati. U Irskoj će sljedeće godine raditi na uređenju parkova i sadnji dendrološkog bilja jer krajobrazna arhitektura također nije sastavni dio kurikuluma agrotehničara.
Dva nastavnika arhitektonskih i graditeljskih predmeta u projektnom birou u Pragu će, praćenjem rada svojih kolega, nadograditi stručna znanja projektiranja u računalnom programu ArchiCAD.
Nastavnik stručnih predmeta, doktor umjetnosti – kiparstva će se, putem job shadowinga u školi za dizajn keramike i izvedbu peći, upoznati s dizajnom i tehnologijom izrade kaljevih peći i kamina, čime će nastava biti obogaćena i novim sadržajima.
Učenici novostečena znanja rada u novim alatima prenose drugim učenicima škole putem priručnika koji će moći koristiti i tijekom nastave i prezentacijom arhitektonskih i građevinskih projekata izrađenih tijekom mobilnosti. Izložba radova i prezentacije prate postignuća učenika. Nastavnici stručnim člancima, video uracima prenose iskustva i zanimljivosti iz struke svim zainteresiranim kolegama, članovima Zajednice graditeljskih škola RH.
Uključivanjem učenika i nastavnika sudionika mobilnosti u aktivnosti profesionalne orijentacije po osnovnim školama očekujemo i povećan broj upisanih učenika u četverogodišnje graditeljske programe. Svi materijali i rezultati, kao i aktivnosti ostvaruju vidljivost i dostupnost putem eTwinning , Erasmus+ Project Results i Epale platformi, mrežnim stranicama projekta i naše škole, a promovirat će se i putem radio i TV priloga. Sve navedene aktivnosti vode ostvarenju vizije iz Europskog razvojnog plana, škole kao kvalitetne ustanove iz koje izlaze mladi ljudi kompetentni u odabranim zanimanjima, spremni za cjeloživotno učenje i prepoznatljivi na tržištu rada.
Ova publikacija odražava isključivo stajalište autora publikacije i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze.
Mrežna stranica projekta: https://sites.google.com/view/futureinourhandsbedekovcina
Job shadowing u Pragu, Erasmus + projekt Future in our hands
Autor: Daniela Usmiani, 18. 7. 2022.
Od 4. do 8. srpnja 2022. u sklopu Erasmus + projekta škole pod nazivom Future in our hands nastavnice Sanja Markuš i Sandra Tuđa boravile su u Pragu. Svrha boravka bila je praćenja izrade arhitektonskih i građevinskih projekata u programu ArchiCAD kao jednom od BIM alata. BIM –Building Information Modeling je proces izrade projekata iz područja graditeljstva kroz izradu virtualnog trodimenzionalnog informacijskog modela građevine, sa snažnim naglaskom na suradnji svih sudionika u procesu projektiranja i sudionika u gradnji.
Kroz višednevna predavanja u tvrtki Artykel nastavnice su imale priliku upoznati mogućnosti projektiranja, izrada vizualizacija i iskaza količina u ArchiCAD-u, programu za 3D modeliranje građevina. ArhiCAD se pokazao kao alat s vrlo širokom primjenom u svim fazama projektiranja s naglaskom na veliku uštedu vremena prilikom izrade projekata. Vizualizacije izrađene u ArchiCAD-u visoko su kvalitetne i fotorealistične te nema potrebe korištenja nekog drugog 3D softvera.
Nastavnice su posjetile i arhitektonski projektni ured MOBA koji se bavi projektiranjem stambenih i objekata javne namjene, rekonstrukcijom i adaptacijom objekata u povijesnoj jezgri Praga te izradomurbanističkih planova, a koji u svom radu također koriste BIM modeliranje. S uredom MOBA načelno je dogovorena mogućnost buduće suradnje primanjem učenika završnih razreda Srednje škole Bedekovčina na stručnu praksu.
Boravak u Pragu zaokružen je posjetima Arhitektonskom fakultetu, Univerzitetskom centru za istraživanja u graditeljstvu i strojarstvu te privatnom arhitektonskom fakultetu ARCHIP s kojim je također otvorena mogućnost suradnje u budućnosti.