Srednja škola Bedekovčina, zajedno s Gradom Svetim Ivanom Zelinom, Zagrebačkom županijom i Udrugom proizvođača marke vina „Kraljevina Zelina“, postala je partner Srednjoj školi Dragutina Stražimira koja je dobila bespovratna sredstva iz ESF-a za projekt MOPS – Modernizacija kurikuluma za suvremen i održiv poljoprivredni sektor koji je u cijelosti financiran kroz Europski Socijalni Fond (ESF) u iznosu od 1.575.558,30 kuna. Provedba projekta je počela 1. svibnja 2015. i trajat će do 30. travnja 2016.
Cilj je projekta modernizirati i pilotirati kurikulum poljoprivrednog tehničara-općeg sadržajima za hidroponski uzgoj biljaka te za analizu vina i analizu tla, koji će biti temeljeni na suradnji s poslodavcima i socijalnim partnerima kako bi se stvorili relevantni ishodi učenja. Upravo je analiza vina i tla uočena kao ključna za osiguranje kvalitete u vinogradarskoj, ratarskoj ali i voćarskoj proizvodnji te hidroponski uzgoj kao nova tehnologija koja osigurava visoke prinose, ali zahtijeva i adekvatno obrazovanje, što većina poljoprivrednika nema. S druge strane, projektom se želi ojačati kapaciteti strukovnih škola stručnim usavršavanjima nastavnika, ne samo iz spomenutih sadržaja nego i suvremenih odgojno-obrazovnih metoda poučavanja za osiguravanje stjecanja modernih kompetencija učenika.
Svi partneri prepoznali su važnost ulaganja u modernizaciju postojećih obrazovnih sadržaja kako bi se učenicima pružile suvremene kompetencije koje će im omogućiti bolji položaj na tržištu rada.
Sadnja rajčice u sklopu MOPS-a (galerija)
Autor: Krasnodor Mikša, 20. 1. 2016.
U okviru prjekta Modernizacija kurikuluma za poljoprivredni sektor vrtlari i agrotehničari sadili su rajčicu u hidroponu.
U petak, 15. siječnja 2016., učenici 3.c razreda, vrtlari, posadili su rajčicu u školskom plasteniku. Aktivnosti su ove godine krenule ranije nego prethodnih godina zahvaljući projektu MOPS (Modernizacija kurikuluma za poljoprivredni sektor), prvenstveno zato što se iz projekta djelomično pokrivaju troškovi grijanja. Osim grijanja, iz projekta se financiraju presadnice te jastuci, kocke i čepovi kamene vune, kao i soli pojedinih biogenih elemenate (radi se naime o hidroponskoj proizvodnji).
Nakon petka s radovima su na hidroponiji nastavili učenici vrtlari 2. c razreda, kao i agrotehničari, 3. P.
Mirjana Hudi-Vlahek, dipl. ing. agr.