preskoči na sadržaj

Srednja škola Bedekovčina

 > Projekti  > Erasmus+  > way Wto go
WAY TO GO - paths of life

Projekt „Way to Go-paths of life” mozaik je različitih okruženja za učenje, s fokusom na tri vrlo važna aspekta – na životne staze povijesti, kulture i prirode, dalje analizirane kroz dostignuća u umjetnosti, glazbi, kroz tradiciju, kuhinju, sport, zdravi život… Svi ovi elementi stvaraju Stablo života svake pojedine osobe koje raste iz korijenja čvrsto utemeljenog u povijesnoj pozadini obitelji, rodnog grada i domovine. Jake veze s kulturom i prirodom zavičaja čine stablo još jačim i plodnijim.

Aktivnostima projekta stvorit će se atmosfera poticajna za cjeloživotno učenje i „učenje kako učiti“, čak i nesvjesno, preko izvora s kojima smo čitav život u neprestanom dodiru. U 21. stoljeću definicija pismenosti potpuno se mijenja: nije dovoljno znati čitati, važno je naučiti kako učiti. Učenici će biti uključeni u  neformalno učenje kao aktivni sudionici. „Hodat će“ sa svojim vršnjacima, stvarno i metaforički, dijeliti razmišljanja, surađivati u kontekstu socijalne i kulturne raznolikosti.

Kreirat će se projektna web stranica, logo, blog i galerija slika, provesti natjecanje u izradi postera. Pomoću suvremenih računalnih tehnologija učenici – sudionici će:

  • označiti stazu od kuće do škole QR-kodovima s više informacija (o povijesnim činjenicama, s fotografijama, videom…)
  • proći raznim putevima u prirodi i skupiti fotografije, zvučne i video zapise, uzorke… i načiniti prezentacije
  • načiniti razne igre povezane s glazbom, plesom, hranom, prirodnim ljepotama i umjetnošću zemlje
  • uključiti se u pripremanje tradicionalnih jela drugih zemalja
  • izraditi postere o 10 preporuka za zdrav doručak, kombinirajući tradicije partnerskih zemalja
  • načiniti interaktivne karte zemalja s informacijama o umjetnosti, obrtima, glazbi, sportu, hrani… različitih dijelova neke zemlje
  • naučiti izrađivati proizvode koje će moći prodati s dobrotvornim ciljem
  • proći neke popularne i važne povijesne staze pojedinih zemalja
  • načiniti dnevnike putovanja nakon svake mobilnosti
  • sudjelovati u završnoj izložbi postignuća projekta
  • podijeliti rezultate projekta sa širom zajednicom.

Devet je partnerskih škola: dvije iz Finske a ostale iz Slovačke, Hrvatske, Italije, Španjolske, Turske, Grčke i Islanda. Dvije su strukovne škole, ostale su opće srednje škole. Neke su već ranije uspješno provodile EU projekte, tri škole uključuju se prvi put. Putem multikulturalnog dijaloga sudionici će osvijestiti i učvrstiti pripadnost široj, EU zajednici, njegujući vrijednosti građanskog društva i međukulturalne solidarnosti, boreći se protiv ksenofobije, rasizma i socijalne isključivosti. Upoznat će različite običaje, tradiciju, drukčiji mentalitet i način života. Naučit će cijeniti ne samo svoj kulturni identitet, već i ostale kulture. Bolje razumijevanje različitosti priprema je za suočavanje s izazovima globaliziranog svijeta današnjice.

I učenici i nastavnici će učvrstiti znanje stranog jezika i usavršiti svoje računalne kompetencije. Korištenje računalnih tehnologija nastavnici će integrirati u svakodnevnu nastavu i učiniti je zanimljivom, povisiti motivaciju učenika i izboriti se protiv profesionalne stagnacije.

    

        


 


Vijesti

WAY TO GO-paths of life u Madridu, Španjolska (galerija+Press Clipping)

Autor: Krasnodor Mikša, 9. 4. 2017.

 

 

Od 26. ožujka do 3. travnja 2017. učenici i nastavnici naše škole boravili su u Španjolskoj u sklopu Erasmus+ projekta „WAY TO GO-paths of life“, sudjelujući u aktivnostima pod nazivom „Paths of health&sport; paths of history&art“. 

Na susretu s vršnjacima iz devet partnerskih škola iz Finske, Grčke, Turske, Slovačke, Španjolske, Italije, Islanda i Hrvatske sudjelovali su Marta Horvatek i Petra Kucelj iz 1. G i Krunoslav Boroša i Ivan Bosec iz .  razreda, u pratnji nastavnika Sanje Markuš i Damira Bešenića. Domaćin susreta bila je niža srednja škola Instituto de Educacion Secundaria Professor Iulio Peres smještena u gradu Rivas Vasciamadridu, pažljivo planiranom predgrađu španjolske prijestolnice s 85 000 stanovnika. Učenici su boravili u udobnim novoizgrađenim kućama obitelji svojih vršnjaka (svaka s vlastitim bazenom u dvorištu!).

Nakon putovanja vlakom i leta iz Budimpešte prvi radni dan proveli smo u školi promovirajući filmove o sportskim aktivnostima tipičnima za vlastitu državu i najvećim sportskim uspjesima na važnim natjecanjima. Naši su učenici pripremili kviz Kahoot, a najbolji poznavatelji hrvatskog sporta bili su talijanski i španjolski učenici. Prvobitna trema konačno je razbijena sportskim aktivnostima u školskoj sportskoj dvorani, a zatim i velikom madridskom parku Retiro.

Sljedeći dan nastavnici su proveli u predstavljanju nacionalnih obrazovnih sustava, razmjeni iskustava u provođenju izvannastavnih aktivnosti i projekata sa svrhom učinkovitijeg odgojno-obrazovnog procesa. Govorilo se i o najvećim problemima s kojima se u pojedinim zemljama nastavnici susreću i idejama kako ih prevladati. Učenici su dan proveli na edukaciji o zdravoj prehrani, s fokusom na prakticiranju balansiranog doručka i degustaciji namirnica i jela tipičnih za svaku zemlju, a zatim i na nastavi glazbenog i tjelesnog odgoja s ciljem prakticiranja terapije glazbom i stvaranja zdravih navika svakodnevnog vježbanja. Prisustvovali smo nastavi Povijesti i Engleskog jezika i upoznali asistente u nastavi iz SAD-a koji pomažu učenicima u svladavanju engleskog jezika. U gradskoj dvorani „La Casa Mas Grande“ odvijalo se odlično druženje i zanimljiva sportska aktivnost balansiranja na užetu…

Sredinom tjedna, u srijedu, posjetili smo slikoviti Toledo, povijesni grad na uzvisini iznad rijeke Tajo i bivšu prijestolnicu Španjolske, u kojem su se skladno proželi utjecaji triju religija i kultura: katoličke španjolske, islamske berberske i sefardske židovske.

Madrid i njegovu povijest upoznali smo u pratnji vodiča: kraljevska palača i katedrala, Plaza Major, Plaza del Sol, secesijska ulica Gran via, četvrt muzeja, Plaza Espana… I divili se bogatoj kolekciji slika u muzeju Prado.

Posljednji dan je na putu prema Segoviji posjećen dvorac  Manzanares del Real i vrtovi ljetne kraljevske palače Filipa II. iz 18. stoljeća zvane „La Granja“, smještene u gradiću San Ildefonso 80 km sjeverno od Madrida. Segovia je prekrasan grad koji su utemeljili Rimljani pa impresivan akvedukt visine 60-ak metara još uvijek dovodi vodu u sam gradski centar. Srednjovjekovne ulice vode do goleme neogotičke katedrale.

Ostali smo zadivljeni veličinom raskošnih građevina, sjajem i bogatstvom muzeja i kraljevskih palača, izvrsno riješenim gradskim prijevozom, gastronomijom i bogatim društvenim životom u Madridu, ogromnim parkovima, nogometnim stadionima i suvremenim poslovnim građevinama, slikovitim gradovima u okolici, bogatom poviješću... Domaćini su bili neizmjerno gostoljubivi, a druženje s vršnjacima nezaboravno. Svi smo ponijeli utiske koje ćemo dugo pamtiti. Projektni sastanak ocijenjen je najboljim do sad.

Na povratku smo prijepodne proveli u Budimpešti, a naročito je bilo lijepo na platou ispred crkve Sv. Matijaša u Budimu s pogledom na rijeku Dunav, mostove i parlament u Pešti.                  

Galerija.

Sanja Markuš, koordinatorica projekta




CMS za škole logo
Srednja škola Bedekovčina / Gajeva 1, HR-49221 Bedekovčina / ss-bedekovcina.skole.hr / ured@ss-bedekovcina.skole.hr
preskoči na navigaciju